Lego Mindstorms onpakki, joka sisältää yli 600 kappaletta, että voit käyttää rakentaa ja ohjelmoida täysin toimiva robotteja . Aloitat suunnittelun liittämällä anturit ja moottoritNXT tietokoneen tai aivot , ja sitten käyttääMindstorms ohjelmisto luo, joka selvittää , mitenrobotti toimii . Voit rakentaarobotti, joka kävelee kahdella jalalla ,auto , joka ajaa noin, taikone ilman tunnistettavia piirteitä lainkaan . NXT sisältää kaikkipalaset tarvitaan luomaan robottia voit want.Things tarvitset
Lego Mindstorms NXT pakki
Computer
Musta sähköteipillä
valkoinen lattia
Näytä lisää Ohjeet
Rakennarobotti
1
Liitä toinen pääliittimen kaapelin porttiin BNXT aivojen ; liitätoinen päämoottorin . Moottorit toimivat satamissa, B tai C ; muut anturit toimivat satamissa 1 , 2, 3 tai 4 .
2
Yhdistävaihdepyörivän pään moottorin . Kiinnitäradan koko moottorin tehdärengassäiliö tai vastaavia robotti .
3
Kytke moottoriNXT aivoihin käyttäenLego rakennuksen kappaletta . Kiinnitä Lego baareja ja akselit aivoihin , ja napsauta nemoottorit liittääaivojen ja moottorit yhdessä .
4
Luo toinen pyörän ja kiinnitä setoiselle puolelleNXT aivoissa . Kytkeliitin johto satamaan C. Varmista, että pyörät koskettavat lattiaa ilman muita Lego kappaletta koskettaa lattiaa .
5
Liitä toinen pääliittimen kaapelin porttiin 1NXT aivot, ja toinen pää onväri-ilmaisin . Väri -anturi onsuorakaiteen muotoinen kappale, jonka lasikuvun lopussa .
6
Connect Lego kappalettaväri-ilmaisin siten , että anturin eteen viittaa maahan , jossa on noin puolen tuuman välilamppuvärianturin jalattia . Ohjelmoidaan tämä anturi tunnistaa Lattian väriä .
7
rakentaa loput robotin avulla Lego kappaletta. Älä teerobotti liian raskas , tai se ei liiku hyvin lattialla . Varmista myös, että voit painaapainikkeitaedessäNXT aivoissa . Muuta kuin, että olla niin luova kuin haluat .
ProgramRobot
8
AloitaLego Mindstorms ohjelma koneellesi . Valitseuusi projekti .
9
Lisääsilmukanalussa oman ohjelman . Loop control automaattisesti snap edessä ohjelman ketju , joka näyttääLego baari pala . Ohjelma tulee suorittaa järjestyksessä , alkaen ensimmäisestä osaketjunviimeinen . Niitä tarkastuksia ole liitettyketjuun näkyvät haalistuneet , ja sitä ei voida suorittaa ohjelmaasi . Kaikki jälkitarkastusta mennä sisällesilmukan tehdäohjelma, joka toimii kunnes fyysisesti pysäyttää sen .
10
Lisää” Siirrä ”-säädintäedessä ketjun . Tämä ohjaus käsitteleepyörivään moottoriin teidän robotti , kääntämällä ne kuten pyörät siirtää robotin . Oletuksena tämä ohjaus käyttää portteja B ja C. Change” Kesto ” kohde ” Unlimited ” tehdärobotin jatkuvasti liikkua .
11
Lisää” Odota Light Sensor ”-säädintäloppuun ketju . Muuta” Light” arvo ” > ” (yli ) ja ” < " ( alle ) . Tämä valvonta aiheuttaavalon anturi mittaa jatkuvastivalon sen eteen , odottaapienempi kuin 50 (oletusarvo) näkyvän . Kun osoitetaanvalkoinen lattia ,valon anturi tekeerobotti liikkuu eteenpäin odottaessaan nähdätumma lattia , jolloin se kääntyy ympäri .
12
Lisää toinen ”Move ” ohjaus jälkeenodottaa anturi . Muuta” Kesto ” kohde ” degress ” ja muuttaa numeroksi 180 . Siirrä” Steering ” bar täysin vasemmalle niinrobotti tekeekääntyä vasemmalle . Tämä toiminto tapahtuu vainehdotodotus anturin täyttyvät .
13
Liitä toinen pääUSB- johto tietokoneeseen jatoinen pää robotti . Klikkaa”Lataa” -painiketta ladataksesi ohjelman päälle robotti . Kun lukeminen on valmis , irrotarobottiUSB -johto .
14
Käytä mustaa sähköteippiä luodaympyrän tai neliön valkoinen kerros . Laita robotti rajatulla alueella . KytkeNXT aivot, ja paina start ohjelman suorittamiseen . Robotti ajaa eteenpäin samallavalon anturi näkeevalkoinen lattia . Kun se näkeemustan reunan , se pysähtyy , kääntyä ympäri ja ajaa pois .