MitäsymbolitPlayStation -ohjaimella tarkoitetaan ?

Suunnittelijaalkuperäisen PlayStation One -ohjain nimettiin Teiyu Goto,Japani tekninen ylioppilas , joka liittyi Sony vuonna 1977 . Goto totesi2010 haastattelussa Famitsu -lehdelle, että johto halusi Super Nintendo -soittimet päivittääjärjestelmän eikä halunnut lähteä liian kaukana , että tunnettujen ohjaimen tyyliin . Goto sai tehtäväkseen luoda symbolejaneljällä napilla, Nintendo merkitty ”, ” ” B ” ”X” ja ”Y” ja paljasti hänen alkuperäinen käsitteiden takanasymbolithaastattelussa . Triangle

Goto sanoo ”kolmio viittaa näkökulmasta ; Minulla oli se edustaa oman pään tai suunnan ja teki siitä vihreä . ” Temaattisesti sitten , se olisi järkevää, pelin kehittäjät voivat käyttää tätä painiketta pelaajille muuttaanäkökulmastapelin , kuten urheilu pelejä, joissa useat kamerakulmat ovat käytettävissä . Kutenpainikettaasemaan ”X ” Super Nintendo ohjain , tämä painike on vähemmän käytetty kuin” X ” ja ” Circle ” painikkeitaPlayStation -ohjain .
Square

mukaan Goto ,neliö symboli , jota käytetäänVasemmanpuoleinenneljä painiketta , ”viittaapaperille ; Minulla oli se edustaa valikoita tai asiakirjoja ja teki sen vaaleanpunaiseksi. ” Tämä painike olisi sitten järkevää kutsuavalikon peitonpeli , josta voit valita aseita , loitsuja ja muita vaihtoehtoja tai tallentaapeli , esimerkiksi. Koskaasema tätä painiketta olisama kuin” Y” painikettaSuper Nintendo ohjain , ehkävähiten käytetty näppäintä kaikki neljä että ohjain, tätä painiketta , kuten ” kolmio ” yläpuolella on tärkein ”X” ja ” Circle ” painikkeet .
Ympyrä ja X

Goto sanoo ”ympyrä ja X tarkoittavat ” kyllä ​​”tai ” ei ” päätöksentekoon ja tein heille punainen ja sininen . Ihmiset ajattelivat nuo värit olivat sekaisin , ja jouduin vahvistamaan johdolle , että se mitä halusin . ” Se olisi järkevää hallintaa kyseenalaistaa Goto tästä , sillä vaikkasymbolit järkevääsuunnittelu näkökulmasta ,värit ovat peilikuvana useimmat ihmiset ovat tottuneet modernia muotoilua : Red Lähes yleisesti käytetäänvaroitus , hälytys tai pelotteen , kutentapauksessa pysäkki merkkejä , kun taas sininen on vaimeaa ja viihtyisä . Tätä painiketta , yhdessä ” Circle ” on toinen kahdesta eniten käytetty painikkeitaPlayStation -ohjain .
Alueellinen Button – Mapping Ongelmia

mukaan peli insinööri Matthew Gallant , Pohjois-Amerikassa ja Euroopassa on tyypillisesti eri ohjain kartoitus Japanin vaikkapainikkeita , tunnukset ja värit ovat samat ; Erityisesti , ”X” käytetään vahvistamaan , kun ” Circle ” on käytetty peruuttaa , kun taason päinvastoin Japanin pelejä . Gallant toteaa , että vaikkapainikkeet ovat yleensä remapped kun monille muille alueille , jotkut pelit kuten ” Final Fantasy VII ” ja ” Metal Gear Solid ” vasenalkuperäinen painiketta kartoitus , aiheutuisi sekaannusta Länsi pelaajille .

Vastaa