Miten Design Your Own Game System

erilaisia ​​pelejä maailmassa on huikea , mutta kuten kielet , niillä kaikilla on tiettyjä piirteitä yhteistä. Aivan kuten jokainen kieli onjoukko kielioppisäännöistä , joka kuvaa , miten yhdistää sanoja , vaan niin jokainen peli on säännöt manipuloimalla sen osia . Jotkut pelikonsoleissa , kuten shakki , on optimoitu ja käyttää hyvin vähän samanlainen pelityyppejä . Toiset, kuten roolipeleistä , ovat paljon avoimempia – ended.Things tarvitset
Notepad ja lyijykynät ( vapaaehtoinen , mutta suositeltava )
Näytä Enemmän Ohjeet

1

päättää, millaista tilaa pelijärjestelmä toimii . Shakki , esimerkiksi käyttää8×8 joukko neliöitä (vaikkashakki ” järjestelmä ” kattaa minkä tahansa kokoinen grid ) . Sotaleikkejä ( pöydälle tai tietokonetta) tapahtuu jonkinlainen kartta . Tag , piilosillaolo ja urheilullinen urheilu tapahtuvat ”oikeaa” tilaa .
2

Tee listaerilaisia ​​komponentteja pelijärjestelmä hoitaa . Nämä ovatasioita, jotka voidaan manipuloida pelin tilaa , kutenmiehet shakkilaudalla , mutta ne ovat myös asioita, kutenpelaajien todellinen elinten Urheilukisat ( tai niiden avatarit tietokonepeleissä ) , laitteiden ja merkkejä, markkereita , tausta esineitä ja niin edelleen . Sinun ei tarvitse tunnistaa jokainen esine ; vain keskittyä nyt siitä, millaisia ​​esineitä. Esimerkiksi , jos olisit suunnitella jotain, kuten shakki , sinun ei tarvitse keksiä sotilasta ja tornia ja ritarit tässä vaiheessa ; sinun täytyy vain todeta, että sinulla on kappaleita, jotka ovat eri tapoja liikkua pelilaudalla .
3

Päätäaika rakenne pelijärjestelmä . Onko se vuoropohjainen , ja jos niin on pelaajia varajäsenen kääntyy , kuten shakki, tai he tekevät vuorollaan samanaikaisesti , kuten kivi-paperi – sakset ? Huomaa, että vaikka reaaliaikainen pelit voidaan käsitteellisesti jakautuu erillisiin vaiheisiin ( ja yleensä tarvitse olla , jos ne toteutetaan tietokonesimulaatioihin, vaikka nämä vaiheet ovat näkymättömiäpelaaja ) . Vähintäänkin nämä vaiheet sisältävätpäätöksen vaiheessa ( kunpelaaja tekeevalinnan ) jatoiminnan vaiheessa ( kunvalinta suoritetaan ja vaikutustenmuutospelin tilaa ) .
4

Suunnitellaan säännöt siitä, miteneri komponentit pelijärjestelmä vuorovaikutuksessa . Tämä on” kielioppi ” järjestelmästä : Miten asiat käyttäytyvät ? Vuonnapeli kuten shakki, tämä merkitsee määritelläänvoimassa liikkuu kunkin palan . Vuonnamonimutkaisempi simulaatio pelitietokoneeseen, se voi olla vähempää kuin suunnitellakoko fysiikkamoottori . Jotkut pelit luottavat randomizers , kuten noppaa tai uistinta (tai satunnaislukugeneraattorit tietokonepeleissä ) auttaa ratkaisemaan joitakin näistä yhteisvaikutuksista .
5

Rakennayksinkertainen mock – up pelin mallin . Usein tämä voidaan tehdä kokonaan kynällä ja paperilla , vaikka tietokonepelien ehkä kirjoittaa jotain testiä koodi . Käytämock -up ajaamuutamia simulaatioita testata miten peli toimii eri tilanteissa . Olet todennäköisesti huomaamaan, ettämekanismi on raskasta tai riittämätön jollain tavalla . Älä lannistu ; tämä on osa prosessia . Olet usein täytyy palataedelliseen vaiheeseen ja uudelleensuunnittelu komponentteja . Se ei ole harvinaista täytyy mennä takaisin ja tehdä uudelleenkoko malli tyhjästä , mutta aina teet , tiedät enemmän siitä, mitä tekee ja ei toimi .

Vastaa