Miten suunnitellaGame ActionScript

Suunnittelepeli ActionScript kirjoittamallayksityiskohtainen kuvauspelin , opiskelu olemassa olevaan peliin mallikoodit ja ajattelemaan esineiden voit suunnitella . ActionScript onolio-ohjelmointikieli , mikä tarkoittaa, suunnitella ja ohjelmoida ajattelemalla sen suhteen, mitäominaisuuksia , käyttäytymistä ja muita ominaisuuksia ovataseen , työkalun tai muun tuotteen pelin . Aloita yksinkertaisia ​​pelejä , kuten teksti – pohjainen tietovisoja tai pyöveli – tyylisiä pelejä . Looginen seuraava askel on ohjelmoida lautapelejä kuten shakki tai nappuloita . Ohjeet

1

Kirjoitayksityiskohtainen kuvaus siitä, mitä haluatpelin tehdä ja miten haluat pelin edetä . Sisällytäpelin tavoite , päähenkilöt ” ja vastustajien ominaisuuksien, japelin asetukset .
2

Kirjoitayksityiskohtainen kuvauspelin käyttöliittymä . Erityisesti vastata kysymyksiin kuten mitenpelaaja valvoa hänen luonteensa , mihintietoja hän tarvitsee pelata peliä näkyvät näytöllä ja missä hänen hahmonsa elämään , näkyvät . Kuten kirjoitat , opiskellaActionScript Graphics luokka jonka avulla voit luoda vektorigrafiikkaa kuten suorakaide , Bezier käyrät ja muut kuviot. Katso Adoben PerusteetDrawing API Web-sivun lisätietoja ActionScript grafiikka luokat ( ks. Resources ) .
3

Kirjoita erilliselle sivulleeritelmän kaikkia esineitä pelin , myös rekvisiitta , ajoneuvojen ja työkaluja. Kirjoita vastaukset näihin ja niihin liittyviin kysymyksiin : Mitätyökaluja ja aseita näyttävät , miten ne toimivat ja mistäpelin pelaajat löytävät ne , samoin kuin mitä pelitapahtumat hyödyntää kunkin kohteen . Lue Adoben Working With Objects Web -sivunyleiskuvan luoda esineitä ActionScript ( ks. Resources ) .
4

Lataa ja lue ActionScript koodi näytteitä sivuja, kuten Adoben ActionScript näytteitä sivulla ( ks. Resources ) . Vahvista listauksia ActionScript ohjelmia paremmin ymmärtämään niitä . Poista lausunnot ohjelmia ja tarkkaillaefektiohjelmia .
5

Avaatekstieditori tai tekstinkäsittelyohjelma , kirjoitatilinpäätöksenluokan tiedostoja, jotka sisältävät ohjelman . Oman pelin tärkein luokka on ulotuttava joko” MovieClip ” tai ” Sprite ” luokat . Käytäseuraavan koodin ohjeena :

public class MyGame ulottuu MovieClip {
}

Lukekaamallikoodit olet opiskellut ohjausta kirjallisesti oman lausuntoja . Kirjoita ohjelma vaiheittain alkaen vainlausuntoja , jotka luovatkäyttöliittymästä, kirjoittaa koodia, joka toteuttaapelin esineitä. Lopuksi kirjoita lausuntoja täytäntöönpanoalogiikkapelattavuus . Tallennat tiedostot , joiden tunniste on ” . Nimellä” siten, että Flash tunnistaa ne .
6

Open Flash, valitse” ActionScript 3.0″ linkki luoda uusi ohjelma, joka käyttää ActionScript . Napsauta”Tiedosto” valikon ”Tallenna ” komento , siirry sittenkansioon pitämällä ” . nimellä” tiedostoja. Kirjoita nimi” Tiedostonimi ” tekstikenttään , valitse ” Save” tallentaaFlash-tiedoston . Napsauta” Class” tekstikenttään Ominaisuudet paneeli , kirjoitanimi pelin tärkein luokka yhdistääFlash-tiedoston kanssa pelin . Paina ” Ctrl ” ja ” Enter” samanaikaisesti ajaa peli .

Vastaa