Historia Computer & Video Games

historia videopelejä tietokoneita ja konsolit merkitsee alkunsa toisen maailmansodan jälkeisessä II -Amerikassa . Teollisuus on ollut sen takaiskuja , kuten teollisuuden kaatuu vuonna 1977 ja 1983 . Nykyäänvideopeli teollisuus perustuu pääasiassaYhdysvalloissa ja Aasiassa , Japanin Nintendon ehkäkaikkein hallitseva suunnannäyttäjä . Origins

14. joulukuuta 1948patentti on myönnetty Estle Ray Mann ja Thomas T. Goldsmith , silläpelin nimeltä ” katodisädeputkimonitorit Amusement Device . ” Tämä edeltäjämoderni videopeli saa pelaajat säätäänopeuden ja suunnan , käyttäen nupit , jaohjus kuin se siirtyi kohtitavoitetta . Pelin tekniikka oli niin perus-kuin kahdeksan tyhjöputkien . Aikana1950-luvun alussa ja 1960 , British tietojenkäsittelytieteessä Christopher Strachey ja professori Douglas kehitetty muita prototyyppejä tietokonepelejä.
1970

Syksyllä 1971 kaksi arcade pelejä , ” Galaxy Games” ja ” Computer Space” julkaistiin . Entisen on kehittänyt Stanfordin yliopiston opiskelijat ja oli saatavilla vain että kampuksella . Jälkimmäinen kuitenkin jaettiin yli 1500 paikkakunnalla eri puolilla maata . Luojat ” Computer Space ”, Nolan Bushnell ja Teb Dabney perustettuvideopeli valmistaja Atari , Inc.ensimmäinen julkaisu oli ” Pong ”, joka olihelppo käyttöliittymä ja tulisuuri hitti . Vuonna 1970 Magnavox julkaisi myösensimmäisen konsolin ,Odyssey , sekäensiasunnon videopelejä .
1980

Vuonna 1980ensimmäinen suuri väri videopeli , ” Pac – Man”, saapui arcade muodossa . Näihin aikoihin , Atari julkaisiVideo Computer System , joka tulilaaja -myynti koti -konsolin . Kaksi muuta konsolin valmistajilta , Mattel ja Coleco Industries , otti suuria osuuksiavideo konsoli markkinoilla . Vaikka tietokonepelit olivat tehty 1970-luvulla , niitä ei kaupallisessa levityksessä , koska ne usein rikkoi tekijänoikeuslakia ja kehitettiin yliopiston suurkoneliiketoiminta . Vuodenaalto kotitietokoneen ostojen 1980-luvun alussa , pelejä, kuten jo verkossa interaktiivisia pelejä , tuli laajalti saatavilla . Vuonna 1983 , vaikkapeliteollisuus kaatui , useita kehittäjiä sulkevat ovet . Vuonna 1985 Nintendo julkaisi NES järjestelmään .
1990

Vuonna 1990,monimutkaisuus videopelien otti suuren askeleen eteenpäin . Parantunut grafiikka,laajemmassa määrin strategiaa, ja parempi yleinen tuotannon arvoja auttoikotiin konsoli teollisuus tavoittaa suuremman kansainvälisillä markkinoilla , kokosuurempi osa väestöstä . Maamerkki pelejä tältä kaudelta ovat ” Myst ”, ” Dune II ”, ” Sonic the Hedgehog ”, ” Street Fighter ” ja ” Alone in the Dark . ”
2000s

aikana21. vuosisadan ensimmäinen vuosikymmen , videopelit vaihdellut rento -play, yksinkertaisia ​​pelejä ja monimutkainen, erittäin väkivaltaiset pelit . Pelit kuten ”Resident Evil” kiinnitti kiista kuvaajana väkivaltaan . 2000-luvulla , koti konsolit käyttöön verkkopeli, yhä tuotannon arvo , jalaajempi valikoima nimikkeitä . ”Sims , ”avatar -peli tulimyydyin tietokone peli koskaan . Julkaistiin vuonna 2006 ,Nintendo Wii saavuttiennätysyleisön , keskittyen pääasiassa casual – pelata pelejä , vähemmän monimutkaisessa ja strategia.

Vastaa