Miten peli Python

Python onpelaamista kieli , joka on suunniteltuerilaisiin tarkoituksiin , joista yksi on luoda pelejä . Sinun täytyy ladataPython ohjelmaPython -ohjelmointikieltä sivusto . Pygame moduuli , jossa onlaaja valikoima ohjelmoinnin työkaluja, joiden avulla voit luodapelin , on myös ladattavissa . Perustiedot Python ohjelmointi on tarpeen ennen käynnistystä. Ohjeet

1

LataaPython -ohjelmointikieltä IDE japygame moduulin omilla sivustoilla . Avaaohjelmointikieli asennusohjelma ja suorita se . Asenna seoletusasennuksen alueella .
2

Open ” Python IDE ” Käynnistä-valikosta . Valitse”File ”-painiketta ylävalikosta ja valitse ” Uusi ikkuna ”. Tallenna tiedosto nimellä ” Ping.py. ” Type ” import os , sys ”, jota seuraavälilyönti .
3

Type ” import pygame ” , välilyönti ja sitten ” päässä pygame.locals tuoda . ” Paina ”Enter” kahdesti ja kirjoita sitten ” näyttö = pygame.display.set_mode ( ( 640480 ) ) ” ja ajeluohjelma tuoda pygame peli komentoja ja pelin näytössä.
4

Luo pelihahmo kuvia kirjoittamallavariaatio tästä koodin . Kirjoita ” CHARACTER_WIDTH = 20 ” luodamerkki, joka on 20 pikseliä leveä . Inputtodellinen luonne nimen tilalle ” luonne.” Paina ”Enter” luodauuden linjan mukainen. Luokorkeus kirjoittamallasaman linjan koodaus korvaamalla ”width ” ja ” height” ja muuttamallanumeron vastaamaaneri korkeudelle .
5

tyyppi ” p1Character = pygame.Shape ( x , y , CHARACTER_WIDTH , CHARACTER_HEIGHT . ”Korvaa ” Shape ” muodon kanssa haluat käyttää alkaenpygame tietokannasta . Korvaa” x , y ” koordinoitodellinen numeroitu koordinaatit , johon haluatmerkin peräisin .
6

Luo hahmosi ja näytön väri kirjoittamalla ” CHARACTER_COLOR = pygame.color.Color ( ” väri ” ) ” ja ” SCREEN_COLOR = pygame.color.Color ( ” väri ” ) . ” Muuta”väri” jokaisessa sulkeissa ilmaisevatvärin haluat käyttää hahmosi ja näytön .
7

Program vihollisia kirjoittamalla ” enemySpeedX = 1 ” ja ” enemySpeedY = 1″ . Syötävihollinen nimi eikäsana ” vihollinen” kuhunkin paikalla ja asettaa mitä nopeutta haluat . Luomuoto kirjoittamalla ” ENEMY_COLOR = pygame.color.Color ( ” väri ” ) ja sitten ” vihollinen = pygame.Shape ( x , y , leveys , korkeus) . ”Muutaasianmukaiset sanoja syöttää omat arvosi .
8

Luo pelimaailman käyttämälläsamoja menetelmiä, joilla voidaan piirtää muotoja , kuten tiet , suorakaide ja muita esteitä .
9

Lisää törmäysten havaitseminen jokaiselle oman esineitä, mukaan lukientuloksettörmäyksen . Esimerkiksi ohjelmoida hahmosi kuoleman jälkeen törmäävihollisen . Kirjoita ” jos enemy.collidetect ( merkki ) : tuhota luonne.”
10

Program törmäysten välillä hahmosi ja rajoja ja vihollisia ja rajoja kirjoittamalla ” jos character.colliderect ( raja ) : characterSpeedY = characterSpeedY * 0 . ” Tämä estää hahmosi läpirajan . Tämä toistetaan vihollisen .
11

Luo liikkuvuus hahmosi ohjelmoimallatulo , kuten ” jos vasen nuoli painetaan characterSpeedX = +2 . ” Tämä siirtää hahmosioikealle nopeus kaksi pikseliä sekunnissa . Ohjelmaloppuelämäsi nuolinäppäimillä samalla tavalla .
12

Jatka tietojen syöttämistä , kunnes olet tehnyt oman ohjelman . Kirjoita ” pygame.display.flip ( ) ” alussa oman ohjelman kiinnittäägrafiikka pelin . Paina ” F5 ” ajaa peli .
13

Pelaapeliä löytää mitään vikoja , kuten vihollisia ei tuhotamerkin tai kulkee rajojen . Korjaakoodausvirheet ja toistaapelin kunnes se käy kunnolla .

Vastaa