Dynamic Network Authorization ( DNA )

Dynamic Network Authentication System , tai DNAS , onoma järjestelmä Sony , joka luotiin sen Playstation pelialusta . Protokolla on kaksi tarkoitusta . Yksi on , että käyttäjät voisivat kirjautua online-pelejä ; Toinen on estää piratismia . Sony aloitti DNAS joulukuussa 2001Playstation 2-konsolin . Se toimii myös uudemmissa versioissakonsolin . Online Gaming

Sony Playstation 2 voidaan kytkeä sivustoille Internetissä , jonka avulla pelaaja käyttää online -pelejä . Pelit näyttävät ikään kuin he käynnissäpaikallisella konsolilla vaikka tosiasiassa ne suoritetaankauko- palvelimelle. Tämä mahdollistaa pelaajat ympäri maailmaa pelata Head to Head monen pelaajan pelejä . Pelikonsoli on oltava verkkosovitin . Joissakin malleissa on näitä standardeja , kun taas toiset tarvitsevat niitä lisätään . Toinen laitteisto vaatimus verkkopelejäPlaystation onmuistikortti . Online järjestelmät vaativatmuistikortti , koska tämä on, jos autentikointi tiedot on tallennettu .
Online Access

Dynamic Network Authorization System yhdistää sen kulkulupia MAC -osoite Playstation . MAC-osoite on kova koodattu päälleverkkosovitin. Tämä tarkoittaa sitä, ettäpelaaja voi vain kirjautua online- peli sivustoja yhdestä konsolista . Verkkoasetukset kirjoitettu muistikorttiin myös osansa käyttäjän hyväksymiseksi . Tämän vuoksi pääsypelejä ei ole mahdollista ilmanmuistikorttia . DNAS ei ole henkilökohtainen autentikointiprotokollaa . Se tunnistaa vainPlaystation hakemalla verkkoasetukset muistikortilta Internetissä , vaikka sivustot voivat lisätä valinnaisia ​​henkilökohtaisen käyttäjätunnuksen todennus päälleDNAS järjestelmän .
Tarkoitus

DNAS auttaa Sony suojelemaantekijänoikeuksia sen pelejä . Se estää kopioinnin ja kirjaa myös toimintaakonsolin . Sen päätavoitteena ei ole tarjota liittymää vaan estää sitä kautta huomioon estoa . Nämä kestopuudutuksen jos DNAS havaitsee, ettäkonsoli on muutettu jollain tavallavirallisen tehdasasetukset . DNAS skannaakonsoli tarkistaa onko huijata laitteet on kytkettykonsoliin .
Copyright Protection

DNAS ei käytetä ainoastaan ​​etäkäyttöön online- järjestelmiin . Sitä käytetään myös suojaamaan pelejä ostetaanDVD . Järjestelmä tallentaatiedotkonsoli , johonpeli asennetaan ensimmäistä kertaa estämään laiton kopiointi DVD. Protokolla on suunniteltu suojaamaan teollis-ja tekijänoikeuksien sijaan suojella käyttäjätilejä .

Vastaa