In Dungeons and Dragons , pelaajat ansaitsevat kokemuspisteitä , tai XP , kun he toteuttavat tavoitteita, kuten tappaa hirviöitä tai ratkaista arvoituksia . Tämä XP avulla pelaajat voivat tasolle asti niiden ominaisuuksia, saada uusia voimat ja kyvyt . Se onDungeon Master työtä , koskaopas tarinan , antaa ulos XP . Tietäenyleiset suuntaviivat kokemuspisteitä Dungeons and Dragons auttaa sinua antaa ulos XP eri torjumiseksi ja noncombat situations.Things mitä tarvitset
Dungeons and Dragons Dungeon Master opas , 4. painos .
Näytä Tarkemmat ohjeet
1
ConsultXP Kappaleesta 7″ Dungeon Master Guide . ” Jokainen hirviö taso on määrättytietty määrä XP . Voit löytäähirviön tasolla” Monster Manual” taiseikkailu -moduulin , jos käytät jotakin .
2
LaskeXP arvot kaikki hirviötkohtaavat . Joskohtaaminen liittyy pulmia tai taitoa haasteita , käsittelemästä niitähirviösamalla tasolla . Esimerkiksiensimmäisen tason taito haasteenmonimutkaisuus kahdesta syystä kuin kaksi tavallista , ensimmäisen tason hirviöitä . Erittäin vaikea palapeli lasketaanyksin hirviö .
3
SäädäXP riippuenvauhti Gaming Group . Esimerkiksi , jos et pelaa usein ja haluavat saada tasolle nopeammin , kaksinkertainenXP . Jos haluatkampanja kestää kauemmin , puolittaaXP .
4
JaaXP useissa pelihahmoa kohtaamisessa . Jos esimerkiksi on neljä pelaaja merkkiäkohtaaminen arvoinen 800 XP , he kukin saavat 200 XP .
5
Selvitäparas aika antaa ulos XP . Riippuen ryhmädynamiikka , se voisi olla parempi laskea XP jokaisen kohtaaminen, tai jätäXP kaikille kohtaamiset loppuunistunnon .
6
Anna pois bonus XP tarvittaessa . Esimerkiksi , saatat antaamuutama sata bonus XP kunpelaajat loppuunmerkittävä pyrkimys , tai antaaylimääräistä 50 tai 100 XP per istuntopelaaja, joka rooli – pelit erityisen hyvin tai teki jotain siistiä ratkaista haaste .