Historia Handheld Games

Pelaaerilaisia ​​pelejä kännykälläsi tai PDA on lähes arkipäivää näinä päivinä . Mutta oliaika, jolloin handheld pelit olivat yksi tarkoitus viihdelaitteita , joka juoksinöyrä 9 voltin paristolla tai 2 AAA-paristoa . Tietää, missä handheld videopelejä tuli ja miten ne ovat kehittyneet voi vain tehdä sinusta arvostaalaskentateho Blackberry , mutta myös saattaa tehdä sinut nostalginen niille yksinkertainen punainen LED- pelejä menneen . 1970

1970-luvulla useita yrityksiä työskentelivät kovasti hyödyntäähalpoja komponentteja ja lähes rajattomasti mahdollisuuksiamikroprosessorisiru . Vuonna 1977 Mattel debytoisarja urheilu – pohjainen kannettava pelejä, jotka käytetäänsarjan punainen valo LEDit ja yksinkertainen ohjelma , jotta lapset ( lähinnä pojat) pelaamaan jalkapalloa tai baseball ajonauton isoäidin talo .
Tomy seurasi Mattelin johtaa tuottamalla” blip , ”käsin versio super – suosittu ” Pong ” peli . Toisin kuin Mattelin peli , kaksi pelaajaa voi pelata ” Blip ” samaan aikaan , jolloin ajaminen matkoja , joissa on enemmän kuin yksi lapsihiljaisempaa vanhemmille .
1980 ”

Vuoteen1980 on vielä suhteellisen tuntematon japanilainen elektroninen yritykset yrittivät horn Mattelista ja Tomy alueella. Nintendon suositun Game & Watch ”-sarjan käsivaralta pelejä tarjotaanmonipuolisempia pelityyli , pelaajat voivat ” siirtää ” niiden kuvaketta tai merkki vasemmalle, oikealle , ylös ja alas, mutta vain ennalta ohjelmoituja alueilla . Siltiyhä useampia pelejä – – joista suurin osa ei- urheiluun liittyviä – japienemmässä paketissa tehtymonivuotinen osuma .
1989 , Nintendo oli siirtynyt pieniä, joustavia pelilaitteiden se calledGame Boys . Toisin kuin aiemmin pelikonsoleissa , Game Boys sallittu Nintendo maksimoida voittonsa myymälläpelejä erikseen . Vielä parempi ,tekniikka oli kestävä jalavalla oli joustava .
1990

Ehkä tunnustaa , että Nintendo oli hitti käsissään useita pelin valmistajat yrittivät kätensä on tehdäkilpailijaGame Boy . Atarin Lynx , Sega Game Gear ja Segan Nomad olivat esittäneet kilpailijoina onGame Boy . Vaikka mikään näistä vaurastunut enemmän kuin muutama vuosi ne eivät ajallaan Nintendo tarjotauusi , väri turvatarkastus versioGame Boy , Game Boy Color .
Game Boy Color oli toinen etu sen kilpailijoihin nähden ; se voisi ajaa vanhemmat Game Boy -pelejä , jolloin fanithandheld peli pitämään alkuperäisen kirjaston ja laajentaa sitä väriä otsikot .
2000 : n

Saatuaan luisteli läpi 1990 : n virta päällealkuperäisen Game Boy , vain ärsyttää osaksi innovaationvuosikymmenen lopulla , Nintendo päätti pysyä kehityksen kärjessä ja sen Game Boy linjan . Vuonna 2001 Game Boy Advance kehuienemmän ergonominen muoto , parempia pelejä ja vahvempi grafiikkaa . Jälleen vuonna 2003 , Nintendo esitteliflip – puhelin innoittamana Game Boy Advance SPparempi näyttö ja vahvempi laskentatehoa. Vuotta myöhemmin , se esitteliNintendo DS . Vaikka DS ( joka on lyhenne sanoista Dual Screen ) silti voinut pelata vanhempia Game Boy otsikot , sen innovatiivinen käyttökosketusnäyttö , langattomia yhteyksiä ja uusia pelaamista muodossa olipoikkeamatvanhemmat Game Boy malli .
Jotkut kilpailua muodossa Sonyn PSP ( Play Station Portable) saapui vuonna 2004 ja alkoi syödä pois Nintendon määräävää asemaahandheld pelimarkkinoilla . Lisäksi pelejä ja langattomat yhteydet ,PSP tarjotaan elokuvia , musiikkia ja muita ominaisuuksiaDS voinut kopioida .
Matkapuhelimet ja kämmentietokoneet

Nokia on hyvitetään alussa kännykkä pelaamista trendi tuomalla Snake sen 1997 mallin puhelimissa . Mennessävuosisadan vaihteessa , Nokia ja sen kilpailijat olivat asentaneet kirjaimellisesti miljoonia Snake ja Snake – kloonit päälle matkapuhelimesta ja jopa alkoi tarjota värinäyttö pelien pelaamiseen . With kynnyksellä Java Micro Edition ja muita ohjelmia , matkapuhelimesta – ja henkilötietojen avustajat tai ” PDA ” s – alkoi pakoilu – tuotemerkin versiot suosituimmista peleistä.
2005 , handheld peli oli muuttanut päälle matkapuhelimet ja PDA-pohjaisen hämmästyttävän aggressiota. Vuonna 2005 ,matkapuhelin ja PDA- versioita pelit olivat arvoltaan noin $ 80 miljoonan tulot yhden yrityksen , JAMDAT , yksin . Apple sallii nyt amatööri suunnittelijatkyky suunnitella ja myydä pelejä Applen ” App ” store .

Vastaa