Mitä Interactive Games ?

Kaikki pelit ottaa panostapelaaja tai pelaajat ja palaa palautetta . Tässä mielessä kaikki pelit ovat interaktiivisia . Kuitenkin jotkut Tasapelitpelaaja sisäänpelimaailman siinä määrin, että pelaaminen vaatii paljon keskittymistä – ja niin paljon, että pelaajat virittää ulos häiriötekijöitä ja ympäristössä . Nämä pelit ovat usein kutsutaan upottamalla pelejä . Immersion kuuluupelaajille, jotka on keskeytettävä niiden epäusko pelistä fantasiamaailmassa ja hyväksynpelin realismia ; Kuitenkin jotkut tekijät voivat vaikuttaapelin mahdollisuuksia toteuttaa upottamalla . Aistiärsykkeisiin ja palaute

One helposti tunnistettavissa tekijä, joka voi vetääpelaaja peliin maailma on parannettu aistien vuorovaikutusta . Virtuaalitodellisuus järjestelmät upotapelaajan visuaalinen ja auditiivinen aistit peliin tarjoamalla 3D-grafiikkaa ja stereoääni . Pelaajat kokevat, että he ovat fyysisesti pelimaailman . Aistikokemuksen ei tarvitse olla tietokoneella luotuja ; monet pelit käyttävät roolileikkitodellisessa ympäristössä luodaupottamalla kokemus . Esimerkiksi sotilaskoulutusta käyttää simulaatioita torjumiseksi tilanteita, joissa oikeita ihmisiä , aseita ja skenaarioita .
Narratiivinen

Toinen tekijä, joka voi upota pelaajille onkäyttöä provosoiva , mukaansatempaavaa tarinaa . Menestys joitakin tunnettuja videopelejä osoittaa tämän periaatteen . EsimerkiksiHalo -sarja keskittyysota ihmisten ja muukalaisten välillä . Mukaansatempaavan tarinanpeli toimii pitkälti samalla tavalla kuinmukaansatempaavan romaanin ; pelaajat haluavat tietää, mitä tapahtuu seuraavaksi ja onemotionaalinen investointi kehittämiseen merkkejä ja ympäristön . Kuitenkinpelimaailma, pelaajat voivat itse vaikuttaatarinan lopputulos .
Strategy

strategia voittaa voi vetää pelaajat peliin vaikka siellä isn ’tkerronnan japeli tarjoaa minimaalinen aistien palautetta . Pelaajat keskittyivät omiin strategioita voittaapeli voi tulla niin upotetuissa että ne sulkea pois häiritseviä ja ulkoisiin ärsykkeisiin . Yksi esimerkkipeli, joka käyttää strategian luomiseen upotus on shakkia .
Sosiaalinen vuorovaikutus

Immersion pelejä voi mahdollistaa pelaajien vuorovaikutuksessa toistensa kanssa vapaasti – vaikka ne ovat kilometrien päässä toisistaan ​​. Chat laatikot , maailmanlaajuinen keskusteluryhmissä ja Voice over Internet Protocol järjestelmien avulla video-pelin pelaajat muodostavat joukkueita ja kommunikoida toistensa kanssa . Monet tietokonepelit sisällyttää joukkuepeliä monimutkaisia ​​sosiaaliseen vuorovaikutukseen . PlayStation 3 on Voice over Internet Protocol palveluja joissakin peleissä ( kuten ” Call of Duty” ) , jamonen pelaajan online-peli ”World of Warcraft ” sisältääsamanlainen ääni palvelua sekä joukkueen ja maailmanlaajuinen chat . < Br >

Vastaa