Miten tehdä Linear – yhtälö piirtäminen

Ensimmäisen asteen yhtälöt sisältävät muuttujia , tai kirjain edustamisesta tuntemattomia määriä , ja vakiot ( numerot ) . Kuvaajalineaarinen yhtälö muodostaasuoraviivaisesti määritelty sen kulmakerroin . Rinne on etäisyyspisteen ( x1 , y1 ) , jakohta sen vieressä , ( x2 , y2 ) . Kallistuma määritellään ( y2 – y1 ) /( x2 – x1 ) . Kaltevuus jay-akselin , tai pisteeseen, jossaviiva leikkaa y-akselin , ovat olennainen osarinteen siepata muodossa . Rinne siepata muodossa valtioiden y = mx + b , jossa ” m ” onrinne ja ” b ” ony-akselin . Ohjeet

1

Convertlineaarinen yhtälö rinne siepata muotoon piirtämistä . Tunnistakulmakerroin ja y-akselin ja soveltaarinnettäy-akselin piste löytää lisäpisteitälinjaa .
2

Kaavioviiva ( 1/2 ) y – 3x = 2. Muunto rinteeseen siepata muodossa . Lisää 3x molemmille puolille ( 1/2 ) y = 3x + 2. Kerro molemmin puolin 2 : y = 6x + 4. Huomaa , ettärinne on 6 tai 6/1 , jay-akselin leikkauspiste on 4 , tai kohta ( 0 , 4 ) .
3

Käytärinnettäy-akselin , muistaen, että rinne on sama nousu yli nousun tai liikettäy – akselilla seurasi liikkeidenx- akseli : ( 0 + 1 , 4 + 6 ) = ( 1 , 10) . Levitärinneuusi kohta ( 1 + 1 , 10 + 6 ) = ( 2 , 16 ) . Vähennärinney-akselin löytää kaksi pistettä jäljessäsiepata linjalla : ( 0-1 , 4-6 ) = ( -1 , -2 ) . Vähennärinne ( -1 -1 , -2-6 ) = ( -2 , -8 ) .
4

Kaaviopistettä ja vetää yhdistävä suora viiva , asettamalla nuolet kumpaankin päähän linja edustaa jatkoa .

Vastaa