Vinkkejä Pelaaminen Mastermind

” Mastermind ” onlaajalti pelataan lautapeli mukana kaksi pelaajaa . Yksi pelaaja luopiilotettu kuvio toisella puolella, ja sillä välinmuut yritykset ratkaista se sisällärajoitetun määrän kierroksia . Classic-versio käyttää kuutta eri väriä ,kuvio valmistettu neljää väriä , japelaajalla on 12 yrittää ratkaistakuvio. Useat strategiat pyörivät ratkaistakuvio vähiten kierrosta. Pelin perusteet : Vähentäminen

Playing ” Mastermind ” on lähinnä jongleerausta useita ” jos , niin ” lausuntoja . On olennaista tietäämerkityksenvastauksetcodemaker . Esimerkiksi, jos hän vastaukseksi neljä valkoista tappeja , se tarkoittaa, että sinulla on neljä mahdollista tilauksia käyttää neljää väriä . Jos hän vastaa kaksi punaista nauloja kahteen otteeseen , sinun on selvitettävä, mikä väri ja saattaminen on todennäköisesti oikea välillä kaksi yritystä .
Single Vaihda

tapa helpottaa pelaajat ” Mastermind ” on käyttää vain yksi muutosten välillä arvauksia . Tämä tarkoittaa sitä, että paitsi muuttamalla sijoittamista tai värinpin,myöhemmin arvaus pysyy täsmälleen sama kuin edellinen. Esimerkiksiensimmäinen arvaus voi käyttää neljä punaista nastat . Perustuucodemaker vastaus , voisit muuttaa yhden pin keltaiseksi ja pitää kaikki muut nastat punainenseuraavalle kierrokselle . Tämä onhyvä tapa kouluttaa itseäsi vähennykseen . Se on myösuskottavan strategian riippuencodemaker alkuperäisen vastauksen .
Merkitys Pegs

pääsääntö ” Mastermind ” on, ettäpunainen tappi vie edellevalkoista ; tämä tarkoittaa, ettäpunainen tappi yleensä korvaaaiemman valkoinen tappi . Tämä seikka tulee rajatamahdollisimman kuviot huomattavasti, koska siellä on vähemmän oikeita vastauksia jäljellä . Lisäksi ,ei olepeg osoittaa myös, ettäväri ei ole käytetty lainkaan. Yksi puuttuva tappi poistaa yksi kuudesosa kaikkia mahdollisia yhdistelmiä oneniten .
Math : First Siirtää

Jorg Bewersdorff , kirjoittaja ” Luck , Logic ja White Lies :Matematiikka pelejä ” , opiskellut Donald E. Knuth : n väiteparhaan mahdollisen aukon liikkua ” Mastermind ”. Knuth optimaalisen Pahimmassa strategia on käyttää kahta väriä , side-by -side , kutenavaussiirto : esimerkiksi valkoinen, valkoinen , keltainen , keltainen . Vuonnapahimmassa tapauksessauseita mahdollisia koodeja jäljellä on vähentynyt 32768 256 . Olettaen eivät tee mitään logiikkaa virheitä , tämä strategia avulla voit tilastollisesti arvata koodia kuuden maissa . RW Irving ,Vietnam tilastotieteilijä , uskoi käyttäen kolmea väriä vähennetäänmahdolliset koodit pidemmälle Knuth n huonoimmissakaan strategiaa . Esimerkiksi käyttämällä valkoinen, valkoinen , punainen ja turkoosi saakäyttäjä arvatakoodiakeskimäärin 4,369 yrittää verrattuna Knuth : n 4,478 .

Vastaa