Miten muuntaa Asento Toiminta Velocity S Domain

Matematiikka onkeskeinen aihe kouluissa ja paljon siitä, mitä on opittu käytetään koko elämän . Soveltamista matematiikan , joka on yleisesti opetetaan on mekaniikka joka on tutkimuksen liikkuvat elimet . Mekaniikka mahdollistaa sijainnin ja nopeudenhiukkasen on kuvattu suhteessa muihin muuttujiin , kuten ajan . Tämä tehdään käyttämälläkaavaa kutsutaan funktiona . Funktioita, voidaan muuttaa kuvata asentoon tai nopeuden ajan . Ohjeet

1

Kirjoitaetäisyyden funktiona ajan . Etäisyys yleisesti onsymboli ”s ” ja aika onsymboli ”T ”. Esimerkiksi toiminto voi olla :

s = 3t + 4
2

Derivoi toiminto . Kun etäisyys on ajan funktiona , se voidaan muuntaa nopeuden mukaan erilaistumista. Tämä etsiimuutosnopeus matkan ajan , joka on nopeus . On olemassa monia erilaisia ​​erilaistumisen sääntöjä . Joka käytetään tässä :

Jos y = x ^ n jälkeen dy /dx = nx ^ ( n – 1 ) finnish

Jos dy /dx oneriytetty toiminto . < Br >

esimerkkiä seuraten :

s = 3t + 4 , ds /dt = 3

Näinnopeus on vakiona 3 metriä /sekunnissa.

3

Tarkistatulos integroimalla . Integraatio onkäänteisfunktio erilaistumista ja siten mahdollistaa yhden muuntaa nopeuden ja sijainti . On olemassa monia integraation sääntöjä, vaanyksi , jota käytetään tässä :

Jos y = x ^ n niin integroivan on x = ( 1 /n +1 ) x ^ ( n + 1)

esimerkkiä seuraten :

ds /dt = 3

Palatakseni s , integrointi suoritetaan käyttämälläedellä sääntö :

s = 3t + c

jossa c = 4 .

Vastaa