3D Graphics Pelit

tila videopelienalussa21. vuosisadan poikkeaa hyvin paljonteollisuuden juuret1970 ja 1980 . 1990 kokenutkäännekohtatavalla videopelejä luotiin ja kokenut . Perusteellinen muutos tuligraafisessa muodossa . Kun käyttäjät vaativat enemmän realismia , kehittäjät alkoivat työntää rajoja sprite – pohjainen kaksiulotteinen grafiikka, joka lopulta väistyialkuperää ja kehitystä kolmiulotteinen grafiikka 1990-luvulla . Virtua Fighter

1990-luvun alussa leimasi” Street Fighter ” ja ” Mortal Kombat ” taistelupeli franchising . ” Street Fighter” käytetään sprite sen merkkiä , kun taas ” Mortal Kombat ” lisääntynytrealismi sen taistelijat hyödyntämällä digitoitu grafiikka perustuu todellisiin taistelijoita . Sega julkaisi mullistavan taistelija ”, Virtua Fighter ” vuonna 1993 sen Malli 1 arcade aluksella , joka oli suunniteltu monikulmion mallinnus . Peli käyttää monikulmion hahmomallien lisätärealismin aiemmin unattained . Vaikka malleissa esiintyy alkeellisia tämän päivän vaatimuksia ”, Virtua Fighter n ” merkin malleja lisätäänkerros suunnittelusyvyyteen että kaksiulotteisen sprite ei täsmää . Onnistuminen pelinpelihalleissa vauhdittanut monet kilpailijat , kuten ” Tekken ” ja inspiroi Sega painopisteensä siirtämistä lähes yksinomaan kolmiulotteisia malleja sen arcade tarjontaansa .
16 – Bit Yritykset

Segan ” Virtua Fighter ” ja ” Virtua Racer ” ja Namcon ” Tekken ” ja ” Ridge Racer ” tekivät arcade omistajat ympärimaailmaa onnellinen ,” seuraavan sukupolven ” videopeli järjestelmät eivät olleet vielä pois . Vuonna 1994 ,Sega Genesis ja Super Nintendo asennettiin kymmeniä miljoonia kotiin, ja kehittäjät halusivat työntää nämä järjestelmät niiden rajoja . Nämä 16 -bittisissä järjestelmissä kehitettiin kaksiulotteisia sprite – pohjaisia ​​pelejä mielessä ja olleet omiaanmonimutkaisia ​​prosesseja tarvitaan tehdä monikulmion malleja reaaliajassa . Nintendo ja Sega kukin kehittänyt erityisen siru ,Super FX ja Virtua Processor , vastaavasti . Nämä sirut asennettiinpelikasetin itsensä ja lisäsikustannuksiapelejä he powered . Nintendon ” Starfox ” ja ” Dirt Trax ” varustellun monikulmaisia ​​grafiikkaa , muttamonikulmio laskee olivat alhaiset , kuten tapahtui vuonna Segan satamassa ” Virtua Racing ” jaGenesis .
Pre – sulatettu Alternative

Nintendo löysitapa lisätäkolmiulotteisen vaikutelman sen pelejä rajallisuudesta huolimatta prosessorin tehosta on Super Nintendo -konsolin . Pre – sulatettu aiheesta ” Donkey Kong Country ” ja ” Killer Instinct ” esillä enemmän syvyyttä kuin perinteiset sprite – pohjaisia ​​pelejä , mutta ei vaatinutylimääräistä grafiikka sirupelikonsoli . Tämä johtui siitä, että malleja ei saa luovuttaa reaaliajassa , mutta olivat valmiiksi sulatettu . Huonona puolena tässä lähestymistavassa on , että se ei annamerkkejä todella liikkua kolmiulotteisesti , vaan lisäsigraafisen päivityksen kaksiulotteinen pelaamista . Sega myös toteuttaa tätä tekniikkaa ” Vectorman ” vartenGenesis konsolin .
32 – Bit Era

Vuonna 1995Sega Saturn -ja Sony PlayStation osuma markkinoilla Yhdysvallat. Nämä konsolit kehitettiin kolmiulotteista pelaamista mielessä , ja jokainen pystyi käsittelemäänmuutama sata tuhatta polygoneja sekunnissa . Omistettu 3 – D pelaamista ja enemmän laskentatehoa kuinkonsolit16 – bittinen sukupolven , näistä konsoleista aloitti uuden aikakauden kotiin konsolin pelaamista . ” Virtua Fighter ”, ” Tekken ” ja ” Ridge Racer ” franchising oli kaikki tuotukotiin konsolin markkinoille ja oli lähes täydellinen muuntaminen niiden arcade kollegansa . Pelaajat osasivat nyt kokeasyvyyskolmannen ulottuvuuden ja monikulmion merkkiä mukavasti omassa olohuoneessa .

Vastaa