Kuinka tehdäVelocity kuvaajastaKiihtyvyys Graph

Matematiikka voidaan jakaa useisiin osa- aloja, kuten hammaskivi , tilastoja ja mekaniikka . Mekaniikka on tutkimuksen liikkuvat elimet jakäytön matemaattisia lausekkeita ennustaa kehon liikeratoja . Kolmetärkeintä määrät mekaniikka ovat paikan, nopeuden ja kiihtyvyyden . Nämä määrät ovat usein graafisesti , jotta voidaan havainnollistaa , kuinkarunko liikkuu ajan . Kun tonttikiihtyvyys , voit luodanopeus graph.Things tarvitset
Millimetripaperi
Hallitsija
Näytä Enemmän Ohjeet

1

Piirrä pystysuora linjojen x-akselin ja käyrä aika- kiihtyvyys kuvaaja , käyttäenhallitsija . Käytäetäisyys ( h ) on noin 2 sekuntia x- akselilla . Kun olet valmis,alakuvaaja olisi jaettava suikaleiksi .
2

Laskealue kummallakin kaistalla. Pinta-ala kussakin osassa on yhtä suuri kuin keskimääräinen nopeus sinä aikana . Jotta löydettäisiinala kutakin nauhat , käytäpuolisuunnikkaan sääntö . Jokaisen osan , löytääy arvotkäyrän alussa ja lopussanauhat. Esimerkiksi x = 0 y voi olla 4 ja x = 2 y voi olla 6.kaava löytääalueen antanut näitä kohtia on : Area = h /2 ( y0 + 2y1 ) missä h onvälimatkax akselin ( 2 ) , y0 ony0 arvo x = 0 , ja y1 on arvo, x = 2 . Sen jälkeen,esimerkiksi ,alueen segmentin olisivat :

Ala = 2/2 ( 4 + ( 2 * 6 ) = 16 m /sekunti .
< P > Näin ollen keskimääräinen nopeus on x = 0 ja x = 2 vastaa 16m /s . Toista tämä vaihe kullekinsegmenttien kuvaajassa .
3

Piirrätaulukko näyttääarvotalueella ( tai nopeus ) varten kunkin segmentin . ensimmäisessä sarakkeessa paikkakeskimääräinen aika (elipiste x- akselilla, jospinta-ala on havaittu ) . toisessa sarakkeessa paikka-alue ( nopeus ) . esimerkiksi:

Aika ( s ) = 2 Area /nopeus (m /s ) = 16 koordinaatit ( 2,16 ) finnish

aika (s ) = 4 Alue /nopeus (m /s ) = 20 koordinaatit ( 4,20 )

aika (s ) = 6 Area /nopeus (m /s ) = 20 koordinaatit ( 6,20 ) finnish

aika (s ) = 8 Area /nopeus (m /s ) = 16 koordinaatit ( 8,16 ) finnish

Piirrä ja nimeäx – akselin ” Time ( s) ” jay-akselin ” Nopeus ( m /s) . ensimmäistä koordinaatistossa taulukossa löytää missä x ja y arvo leikkaavat , ja asetarajat tässä vaiheessa . Toista tämäloput pisteet . Käytähallitsija liittyä viereiset pisteet .nopeuden kuvaaja on nyt tuotettukiihtyvyyden kuvaaja .

Vastaa