Clue Classic Detective Pelisäännöt

Alun perin keksittiin vuonna 1944 Anthony Pratt ennen kuin ne myydään Parker Brothers vuonna 1949 , Clue onlautapeli , jossa pelaajat yrittävät ratkaista mysteerin murhan takana Mr. Boddy . Vuoropohjainen muodossa , pelaajat liikkuvat liikkuvannoppaa ja ratkaistarikoksen järjestelmällisesti tarkistamalla pois epäillyt , aseet , ja huoneet kunnesmurha on ratkaistu . Pelin tarkoituksena

tavoitteena Clue on ollaensimmäinen pelaaja tehdä onnistunut syytösoikean epäillyn murha-ase ja murhan sijainti tarkistamalla pois kaikki muut mahdollisuudet kautta pois sulkemalla.

ennen pelin

Yksi pelaaja on eriytettävä21 kortitvastaavat luokat : epäillyt , aseet ja huoneet . Yksi kortti on laadittava satunnaisesti jokaisesta osiosta ja sijoitetaanConfidential kansioon ilman, että kukaan ( mukaan lukienpelaaja, joka tekeevalinnan ) nähdäverkkokortit . Kansio on sitten laitetaanlaudan keskellä , näkymätön , kunnessyytös on tehty . Loput kortit sitten sekoitetaan ja jaetaan yksi kerrallaan jokaiselle pelaajalle . Jotkut pelaajat saattavat olla enemmän kortteja kuin toiset . Missään vaiheessa kenenkään tulisi nähdä toisen pelaajan kortit .
First Move

Ensimmäinen heittokierroksella siirtyy automaattisestipelaaja kuka valvoo Miss Scarlett . Siinä tapauksessa, että kukaan ei pelaa Miss Scarlett ,ensimmäinen pelaajavasemmalla hänen paikalla aluksella menee . Tämä on myössuuntakääntyy mennä, kunensimmäinen pelaaja lopettaa hänen /hänen puolestaan ​​.
Making ehdotuksesi

Kunpelinappula on sisälle huoneeseen ,soittimen valvoa , että hahmolla onmahdollisuus tehdäehdotus. Ehdotus tapahtuu, kunpelaaja tekeearvaus murhasta valitsemallaepäilty , ase ja mitä huoneessa hän /hän on tällä hetkellähahmon pelinappula sisään Kun tämä ehdotus on tehty ,epäilty nimetty oltavavastaava peli pala muutti huone ehdotettiinrikos on tehty yhdessäase kyseessä . Kunehdotus on tehty , se on jopamuiden pelaajien vääräksiskenaario ( jos mahdollista) näyttämälläpelaajakortti, joka todistaateoreettinen rikos ei olisi voinut tapahtua . Käyttämällätarkistuslistan nämä ehdotukset tehdään, pelaajat voivat alkaa rajata kunkin luokan alas .
Makingsyytös

Kun pelaaja on valmis kokeilemaan ja voita peli , hänen on ensin odotettava , kunnes se on hänen vuoronsa , ja sitten voi ilmoittaasyytös . Toisin kuinsääntöjäehdotus ,pelaaja voi luetella tahansa huoneeseenpelin , onkopelaajan peli pala on sitä tai ei . Jälkeensyytös on tehty,pelaaja sitten näyttää yksityisesti osaksiConfidential kansioon tarkistaa . Jos syytös on oikea,kortit sisällä on säädetty ylöspäin taululle ja peli on ohi . Jos syytös on väärä ,pelaaja palaakortitkansioon ja on pois pelistä , vaikka hänen pala voi vielä siirrettävä syytöksiä ja ehdotuksia . Lisäksi hän vielä on osoitettava kortteja vääräksi muiden pelaajien ehdotuksia ja syytöksiä .

Vastaa