Miten Piirrettävienkiihtyvyysanturi Arduino

Kiihtyvyys ovat sähköisiä komponentteja , jotka mittaavatkiihtyvyyttä , kallistus-tai tärinänobjektin liitetty toiseen laitteeseen . Voit tulkitatoimittamat tiedotkiihtyvyysanturi kytkemällä seArduino mikrokontrolleri . Arduino lukeearvotkiihtyvyysmittarin antonastat ja lähettää netietokoneeseen . Tietokone näyttäätietoja numeroin. Voit myös piirtäätiedot lähettämällä seohjelmointisovelluksessa , kuten Max /MSP tai käsittely , jossa se voidaan piirtää reaaliajassa time.Things tarvitset
Breadboard
Wire
USB -kaapeli

Näytä enemmän Ohjeet
LiitäkiihtyvyysmittariArduino
1

Asetakiihtyvyysanturileipälauta sen nastat erillisinä raitoina .
2

Liitäkiihtyvyysanturi akseli nastatArduino n analoginen tai digitaalinen sisääntulo lanka . Käytä yksi tulo per pin . Kiihtyvyysanturi n lomakkeessa kertoo, mitkä nastat tarjoavatakselin data ja onkodata on analoginen tai digitaalinen .
3

Liitäkiihtyvyysanturi syöttöjännite pinsopiva jännite ulostuloArduino lanka . Kiihtyvyysanturi n lomakkeessa kertoo, kuinka paljon valtaa se tarvitsee .
4

Liitäkiihtyvyysanturi pintansa pinmaadoitusruuvinArduino kanssa lanka .
5

LiitäUSB-kaapeli osaksiArduino USB-liitäntään.
6

Liitätoinen pääUSB-kaapelinUSB-porttiintietokoneen .
KirjoitaArduino Code

7

Määritä muuttujienArduino kytkettyjä Kiihdytysanturin tuotokset . Koodi voisi näyttää tältä :
int xPin = 2 ;
int yPin = 3 ;
muuttujat ” xPin ” ja ” yPin ” osoitetaannastat on kytkettykiihtyvyysanturi : n X-ja Y- ulostulot .
8

Aloitetaan välinen sarjaliikenne tietokone jaArduino . Koodi voisi näyttää tältä :
void setup ( ) {
Serial.begin ( 9600 ) ;
ensimmäinen rivi koodia tarvitaan kaikissa ohjelmissa . Kaarisulku alku ” setup ”. ” Serial.begin ( 9600 ) ” muodostaa tiedonsiirtoyhteyden 9600 bittiä sekunnissa .
9

MääritteleArduinon liittimissä kohdassa ” setup ”. Koodi voisi näyttää tältä :
pinMode ( xPin , INPUT ) ;
pinMode ( yPin , INPUT ) ;
}
Nastat 2 ja 3Arduino on nyt asetettu panoksina . Kaarisulku merkitsee loppua ” setup ”.
10

Määritä muuttujien tallentamiseen saapuvan akselin ja kiihtyvyys tietoja . Koodi voisi näyttää tältä :
void loop ( ) {
int pulseX , pulseY ;
int accelerationX , accelerationY ;
ensimmäisellä rivillä koodia kertooArduino ettäseuraava koodi koostuu hoitajaksi on suorittaasilmukan . Ensimmäiset kokonaislukuja tallentaa tiedot tulevattulonastoihin , kun taas toiset tallentaaLaskelmien jotka muuntavatsaamansa tiedot , jotka edustavatkiihtyvyysanturi n kiihtyvyys .
11

Luetietoja Arduino n tuloa ja tallentaa sensoveltuvan muuttujan . Koodi voisi näyttää tältä jos kiihtyvyysanturi tarjoaa digitaalista tiedot:
pulseX = pulseIn ( xPin , HIGH) ;
pulseY = pulseIn ( yPin , HIGH) ;
koodi ” pulseIn ( xPin , HIGH) ” kertooArduino odottamaanpin lukea ” HIGH ” ja käynnistää kellon . Kun tappi lukee ” LOW ” Arduino pysähtyy ajoitus ja tallentaaarvon ” pulseX . ” Toisella rivillä koodi toimii samalla tavalla .

Koodi voisi näyttää tältä jos kiihtyvyysanturi on analogiset tiedot:
pulseX = analogRead ( xPin ) ;
pulseY = analogRead ( yPin ) ;
Tämä koodi lukeearvotArduino n tulot ja tallentaa ne ” pulseX ” ja ” pulseY . ”
12

muuntaatallennetun datan ” pulseX ” ja ” pulseY ” osaksi kiihtyvyys . Kiihtyvyysanturi valmistajan pitäisi antaayhtälön tai taulukon arvoja käyttäämuuntamiseen .
13

TulostakiihtyvyystietoihinSerial Monitor , ja lähetä seyhteensopiva ohjelma piirtämiseen . Koodi voisi näyttää this:
Serial.print("X");
Serial.print(accelerationX);
Serial.println();
Serial.print("Y");
Serial.print(accelerationY);
Serial.println();
The linjat alkaa ” Serial.print ” tulostaatallennetut arvotmääritetty muuttujia taikirjaimet esiintyvät lainausmerkkejä . ” Serial.println ( ) ” lisää rivinsiirtoja välilläpainetun muuttujien , joten ne eivät näy samalla rivillä .
14

LisääviiveelläArduino palaaensimmäinen rivi koodia . Koodi voisi näyttää tältä :
viive ( 50 ) ;
}
ensimmäisellä rivillä koodi asettaaviive 50 millisekuntia . Kaarisulku merkitsee loppua ” loop ” ja kertooArduino palataensimmäisen rivin koodia .
15

Napsauta”Lataa ” painiketta ladatakoodinArduino .
GraphKiihtyvyys
16

Launchohjelmointiympäristö , kuten Max /MSP , jalostus-tai Pure Data , joka hyväksyy sarjadatan .
17

Kirjoita koodi, joka kertooohjelman valvoa ja ottaa saapuvan sarja tietojaArduino . Koodin jonka kirjoitat riippuuohjelmointiympäristö käytät . Määritäsiirtonopeus käytitArduino koodi perustaessaan sarjaliikenne .
18

Kirjoita koodi, joka perustetaankuvaajanX-ja Y -akselilla . Piirrä ja että akselit arvoilla sopiva kiihtyvyysanturi . Haluat ehkä käyttääsuurimman ja pienimmän antamat arvotkiihtyvyysanturi määritelläpituus kunkin akselin .
19

Kirjoita koodi joka erottaatulevat tiedotArduino oikeisiin X – akselin ja Y – akselin arvot . Esimerkiksi voit määrittäälukuarvo jälkeen saadut ” X ” X -akselia kuvaajanarvon sai sen jälkeen ” Y” Y – akselilla .
20

Kirjoita koodi, joka piirtää pisteidenkuvaajan käyttäentoimittamien tietojenArduino .
21

Kirjoita koodi joka vetää välissäMerkityt pistettä .

Vastaa