Chengua aikakausi Kiinassa kesti 1465-1487 ADerottavia piirteitä posliini kulhoja, lautasia ja kuppeja tämän aikakauden näyttäävaikutuksenkeisarillisen jalkavaimo , mukaan Jay A. Levinson , kirjoittaja ” Circa 1492 . ” Levinson kertoo kuinka Wan Guiferi , ajatellaan olevankeisarin suosikki , vaikutti” kauneuden ja hieno laatu Chengua ostamme . ” Chengua Mark
lopullinen indikaattoriChengua aikakausi onkeisarillinen merkki maalattupohjassa jokainen pala . Keräily- sivusto Götheborg kuvaaChengua tavaramerkin ” kömpelö , paksu , usein epätasapainossa ja epäkypsä . ” Jotkut ominaispiirteistä tavaramerkin kuuluupystysuora kolmannen aivohalvauksenmerkki ” Cheng , ” eikä perinteinen kaareva aivohalvaus . Götheborg kuvaileemerkki ” Nian ” esiintyy viidenneksikohdalla, kun ” epätavallisen kyykky yleinen . ”
Värimallit
Chengua posliini määräävää koboltin sininen kuviot näkyvät valkoinen norsunluun pohjalla . Monet palaset ovat myös aksentteja ja yksityiskohtien mykistetty punaiset ja vihreät .
Ivory Rings
käsityöläisten hahmoteltu motiiveja koboltin sininen , sitten lasitettukappaletta ja heille potkut korkeassa lämpötilassa . Jälkeen täyttämälläääriviivat emali ,käsityöläisistä sitten potkutpalatoisen kerran , yhdisteleekuvia ja luodaominaisuus norsunluu renkaatChengua ajan .
Jalka värimuutokset
Koska korkea lämpötila ampumisen tekniikkaa käytetäänChengua aikakaudella , palat sisältävät discolorations tyvestä . Sävyjä värjäytyminen vaihtelevat norsunluun vaalean punainen .
Samealta
useita sytytyksen ja lasien mukana luomassa Chengua posliini antaapalasetsamealta . Motiivi ääriviivat ovat pehmeitä ja mykistetty .
Herkku
Kumpikin firings oheneemateriaalia . Tämän seurauksena Chengua posliini on hyvin herkkä .
Kaiverrukset
taidetyöntekijät usein kaiverrettu kuvioitaposliini ennen ampumista . Jälkeenmonimutkainen luoda Chengua kappaletta näitä kaiverrukset ovat edelleen , mutta ovat näkyvissä vain altistaaesineitä suoraan valoon .