Matematiikka on keskeinen aihe ja paljon siitä, mitä on oppinut alkuvuosina käytetään koko elämän . Mekaniikka on sovellus matematiikan ja liittyy tutkimuksen liikkuvia kohteita . Yksi tärkeimmistä seikoista mekaniikka onkuvausobjektin paikan, nopeuden ja kiihtyvyyden . Nämä ovat yleensä kuvattuvisuaaliseen muotoon piirtämällä xy kuvaaja . Nopeusprofiili on kuvaaja, joka esittäävaihtelukohteen nopeuden kanssa time.Things tarvitset
Millimetripaperi
Hallitsija
Näytä Enemmän Ohjeet
1
Piirräpöytä ja kaksi saraketta . Leimataotsikkoensimmäisessä sarakkeessa ” aika ( s) ” jaotsikkotoisen sarakkeen ” Nopeus ( m /s ) ” . Asetaarvot aika ja nopeus huomioon asiaa koskevissa sarakkeissa .
2
Piirräakselit kuvaajan paperille . Horisontaalinen ( x -akselin) olisi merkittävä ” Time ( s) ” japystysuuntainen ( y -akselin) olisi merkittävä ” Nopeus ( m /s ) .
3
Katsovalikoima arvojen kirjoitettutaulukkoon . Etsiminimi ja maksimi aika ja nopeus . Vähennämaksimi aika /nopeus alkaenvähimmäisaika /nopeus . Tämä antaaerilaisia . Etsisopiva arvo , joka jakaa tarkasti osaksialue , jotta löydettäisiin mittakaavassa.
4
Etsiensimmäinen arvo aikaa x- akselilla ja ensimmäinen arvo nopeuden y- akselilla . Drawristi risteyksessäkahden arvon . Toista tämä jokaisen jataulukon arvoja . Käyttämällähallitsija , piirtää viivoja vierekkäisten pisteiden loppuunnopeusprofiili .