peli ” Roblox ” avulla pelaajat voivat ohjelmoida tasoa pelin maailman scripting tapahtumia ja esineitä . Jotkut kaikkein viihdyttävä tapahtumat ovat niitä, jotka ovat vuorovaikutuksessa pelaajia , kuten ei- pelihahmoa , jotka vaihtavat vuoropuhelua tailaukeaa tapahtuma, joka tapahtuu , kun pelaaja suorittaaerityisiä toimia . Istuu tapahtuma onskripti, joka jatkuvasti tarkistaa, onkopelaaja istuu , ja sitten laukaisee odottaa koodia, kun se havaitsee , ettäpelaaja istuu . Ohjeet
1
Open ” Roblox ” studiot .
2
Luo objekti pelimaailman vetämällätiiliObjects välilehteänäytön oikeassa osaksi pelimaailma .
3
LaajennaTyötila -välilehteänäytön oikeassa kansioon pääsemiseksi esineen loit .
4
Laajennaobjektin kansioon paikantaa ” Script . ” AvaaScript käyttäätiili koodi.
5
Lisää seuraavat rivit koodinpätkä script:
game.Workspace.Player.Humanoid.Seated:connect(function()
print(”Seated”)
end)
This koodiriviä onliipaisin , joka aktivoi vainistuvien tapahtuma .
6
Lisää rivejä koodia haluatte jälkeen tässä jaksossa luodatuloksenistuu tapahtuman . Voisit ohjelmoidatarjoilija saapuu ottamaanpelaajan tilauksen ,katapultti käynnistääsoittimen kartan poikki tai jotain muuta, mitä kuvitella saattaa .