Kiinan Marble Pelisäännöt

Kiinalainen Tammi huolimattamarmori lautapeli nimi , oli ensimmäinen patentoitu vuonna 1892saksalainen peliyhtiö Ravensburger . Peli julkaistiin alun perin nimellä Stern – Halma , kunamerikkalainen lautapeli Halma , joka käyttää samanlaisia ​​pelattavuus , mutta se muutettiin Kiinalainen Tammi vuonna 1928 pitämään nousevia etuja kaikessa johtuvat Itä- Aasiasta . Useat valmistajat alkoivat luoda Kiinalainen Tammi laudat1930 jaMilton Bradley Co vihdoinpatentti Kiinalainen Tammi vuonna 1941 . Supplies

Kiinalainen Tammi pelataanaluksella muotoinenkuuden tähti . Sisätilojen tähti on muodoltaan heksagrammia 61 reikää, kummallakin puolella mutteri on viisi reikää pitkä . Jokainen piste tähti onkolmion muotoinen , jossa on 10 reikää , ja neljä reikää luoda kunkin kolmion sivuista . Pelinappulat koostuvat kuudesta eri värinen sarjaa 10 marmorit kukin .
Setup

Kiinalainen Tammi voi pelata kuusi, neljä, kolme tai kaksi pelaajaa . Kun pelataan kuusi pelaajaa , jokainen pelaaja alkaa kaikki 10 marmorit yksi kuudesta oleviatähti . Kun pelataan kaksi pelaajaa ,pelaajat aloittavatpelin heidän marmorit kohtia, jotka ovat toisiaan vastapäätä . Kun pelataan neljä pelaajaa , jokainen pelaaja alkaakohta edessään yksi pelaaja lähtöasetelma . Kun pelataan kolme pelaajaa , jokainen pelaaja aloittaa hänen marmoritkohta, joka on yhtä kaukana sekä muita pelaajia .
Pelattavuus

Pelin aikana jokainen pelaaja ottaa vuorotellen liikkuvatyhden marmori oman värin . Marbles voidaan siirtääviereiseen tilaan , tai ne voivat tehdä yhden tai useamman humala muihin kuulia . Hop suoritetaan siirtämällämarmori yliviereisen marmoria ja reikään suoraan sen ohi (kpl ei poisteta laudalta , kun hyppii ) . Jälkeenhop suoritetaan ,pelaajalla on mahdollisuus , mutta ei vaadita , hop yli enemmän koukkuja , jostilaisuuden tullen . Marbles voi liikkua mihin suuntaan tahansa ja voi hypätä yli vastustajan marmorit tai oma . Kuntappi on saavuttanutkolmion päinvastainen alkuasentoon , mutta se ei voi siirtää poiskolmiossa vain sen sisällä .
Winning

tavoitteena Kiinan Tammi on siirtää kaikki 10 marmorit kautta linjan vastakkaiseen kolmio. Ensimmäinen pelaaja ottaa kaikki hänen marmorit alkuvaiheista kolmiotavastapäätä kolmio julistetaan voittajaksi .

Vastaa