Ero Litho & Valokuvan Postimerkit

Postimerkit henkivätmonenlaisia ​​suunnittelu , omaperäisyys , taiteellinen teema ja back – tarinoita . Valmiin tuotteen voi olla upea ja provosoiva . Tämä artikkeli selittää eron kahden vaikeimmista painomenetelmien erottaa valmiin leima . Se kaikki alkoi …
Israelin ” Valokuva ” Leima

” tulostus” onharhaanjohtava , mitattuna nykypäivän menetelmiä atk kuvantaminen. Kaikki alkoi puupaloilla , veistetty käsin ; varhaisin tunnettu kirja, joka käyttää puupiirroksia syntyi vuonnapuolivälissä 15-luvulla . Bypuolivälissä 16-luvulla1700-luvun lopulla , lähes kaikki kirjat havainnollistettiin kuparista levyt . Aikana1800-luvun alussa , Louis Daguerre ja hänen kumppaninsa , Joseph Niepce loi ensimmäisen valokuvaus prosessi ja ensimmäinen metalli kaiverrukset valokuvaamalla . Myöhemmin samana luvulla , käyttö” screen” William Talbot Englannissa , luo pistekuviot – edelleen käytössä – tunnetaan puolisävelaskeleet . Vuoteen 1883 kaupallinen puoli -tone näytöt olivat täydessä vauhdissa Yhdysvalloissa , ja kaikki, mutta tilalle puupiirroksetpainatus . Puolisävyiset väritulostus jälkeen noin kymmenen vuotta myöhemmin , ja se on edelleen yksiyleisin väri painatusprosesseja . Myöhemminvalokuvaus prosessi lainata itse hyvin litografia – tunnetaan valokuva – litografia – jotka , toisin kuin aiemmin kaiverrus tai photogravure prosesseja , mahdollistaa tulostuksen laajoilla , yhtenäisillä alueilla . Lopuksi kynnykselläOffsetpainomenetelmä lisäävät nopeutta ja joustavuutta , ja korvataan ” litografia ” , vaikka termi koskee sekä prosesseja .
Photo Process
Israelin ” Litho ” Leima

ensisijainen ero ”Photo ” tai photogravure , ja ” Litho ” , tai litografia , vuonna filateliaan tulostus – kuten muissakin tiedotusvälineissä – onprosessi, eivalmiin tuotteen . Erotpainettu postimerkkejä ovat hädin tuskin , paitsi äärimmäisissä suurennus . Yllä olevassa kuvassa onesimerkki”Photo ” tulostaminen ( Scott Catalog , # 146 , Israel) . Ilmanväri , kaikki , joka säilyisi olisi mustia pisteitä , jotka kuvaavatkuva – levy vaikutelmia . Valokuvasuunnittelun siivilöityynäytön ja ​​siirrotmetallilevy . Prosessi taukojasiirtämistä minuscule pisteitä , että sen jälkeenkemiallisen pesun , muodostavat painumatlevy . Sen jälkeen kun muste on levitetty levylle , pyyhitään pois , mustetta on jäljellä vain syvennyksiin . Ne, solmi painaumat muodostavatsuunnitelleet alkuperäisen levittää paperille . Siinä on ensisijainen ero näiden kahden prosessin välillä .
Litho Process

aikana litografia prosessi , paperi ei koskaan koskettaa levyä , vaan pikemminkin , modernissa prosessi ,kuvien siirtämistälevyn kumilevy taikumilla päällystetyn sylinterin , ja siirtää jälleen paperi . Tämä menetelmä , joka tunnetaan nimellä offset-, johtuu käyttäenöljyinen kaava, ja sen jälkeenhappopesulla imeä pois musteen alueilta , jotka eivät kuuluöljymäinen aine . Lopputuote ontasaisempi , mutta terävämpi kuva . Radio – ja – puhelin leima ( Scott Catalog , # 250 , Israel ) , edellä , onesimerkki .
Samanlaisia ​​, mutta ei ole sama

ero kaksi merkintää on tuskin havaittavissa , jos ollenkaan , paljaalla silmällä . Itse asiassa lukuisia kuvia olemassa philatelic luettelot , joissa leima – myöntävien viranomaisten on piirrettävä uudelleen ja uudelleen liikkeeseensamaa malleja vuotta myöhemmin alleyhdistetyn listauksia , ”Photo ja Litho . ” Jokainen prosessi käsittää useita eri menetelmiä , jotka tuottavat saman tuloksen . Leima – liikkeeseenlaskijan hienostuneisuutta ,nykyaikaisuus painolaitoksen jasuunnittelun tuloksenaliikkeeseenlaskija haluaa saavuttaa , ovat tekijöitä, jotka määräävät mikä prosessi on käytössä . Kuitenkin , ettäpostimerkkien keräilijä ,prosessi harvoin tekeeeron – paitsi keinona tunnistaa eri asioita saman mallisen ja nimineen .
Color Outside the Lines

On huomattava, että molemmat edellä kuvat ovat pohjimmiltaan musta -on- tausta ; monivärinen postimerkkejä yleisesti työllistävätphotogravure menetelmiä . Että prosessi antaa enemmän joustavuutta manipuloidaeri värejä ja sävyjä , mustalla vainpäävärit punainen, keltainen ja sininen .

Vastaa