Standard Game of Checkers Säännöt

muunnelmia pelin nappuloita mennä takaisin niin pitkälle kuin 3000 eKr. , muttasäännötmoderni peli ei kirjattu vasta1500-luvulla . Tänään ,American Tammi Federation nykyiset säännöt säilytetään standardi nappuloita , mukaan lukienperus pelisäännöt ja ohjeet virallista turnauksessa . Hallitus Setup

shakkilauta on 64 ruutua . Neliöitä vuorottelevat vaaleat ja tummat ja ne on järjestettykahdeksan kahdeksan neliön aluksella . Virallisilla turnauksen säännöt ,shakkilauta on oltava vihreitä ja harrastaja neliöitä , joiden on oltava 2 tuumaa neliö . Pelaajilla on 12 kappaletta, joita ne kukin paikkatumma neliötkolme ensimmäistä riviä niiden puolelle pöytää . Yksi pelaaja nappulat ovat tummia jatoisen ovat kevyitä ; virallisissa turnauksissa , niiden on oltava valkoinen ja punainen sekä 1 1 /4 1 1/2 tuumaa halkaisijaltaan .
Moving

Ennenpelin alkua , pelaajat heittää kolikkoa tai muutoin satunnaisesti päättää, kuka saatumma kappaletta , joka aina liikkua ensin . (Inpelisarjaan , pelaajat satunnaisesti päättääensimmäinen peli ja sitten varajäsenen, joka saatummat palaset myöhemmissä peleissä . ) Kukin tarkistus voi edetälävistäjä , yksi tila kerrallaan . Kunpala saavuttaavastakkaisella puolella hallituksen mistä se alkoi , siitä tulee” kuningas” nimeämäpelaaja asettamalla toinen nappula päälle . Kings voi liikkua yhden ruudun viistoon mihin tahansa suuntaan . Virallisilla turnauksen säännöt , pelaajien on tehtävä 30 siirtoa tunnissa; jos ne loppuu aika , hän menettääpelin .
Jumping

Kun yksi pelaaja nappulan vieressä onneliövastustajan nappulan ja siellä on tyhjään ruutuun sen takana ,pelaaja hyppäävastustajan nappulan , liikkuvat hänen palatyhjään ruutuun sen takana ja syömällävastustajan nappula ( poistamalla se pelilaudalta ) . Säännöt edellyttävät, ettäpelaaja hyppää, jostilaisuuden tullen . Pelaajat voivat tehdä useita hyppyjä mikäli mahdollista , japala voi muuttaa suuntaa välillä hyppyjä ( vaikka vain kuninkaat voi liikkua taaksepäin ) . Peli nappuloita päättyy , kun yksi pelaaja kaappaa kaikki hänen vastustajan nappulat . Tapauksessa, jossa kumpikaan pelaaja voi vangitavastustajan nappulat ,peli päättyy tasan .

Vastaa