Power Grid Säännöt

Power Grid , kirjoittaja Friedemann Friese ja julkaissut Rio Grande Games , onmonimutkainen lautapelin . Pelaajat ostaa voimalaitokset ja polttoaineen resursseja . Sitten he rakentaa omia verkostoja kaupunkien valtaan . Pelaaja, joka antaa virtaauseimmissa kaupungeissa lopussapelin voittaa . Huutokaupat , tarjonnan ja kysynnän resurssien hinnoittelua ja harvinaisia ​​voimalaitosten tekevät pelistä intensiivistä , mutta huolellista suunnittelua tarvitaan onnistuneesti valtaanpelilaudan . Pelinappulat

On 132 puutaloja , jossa 22 kussakin pelaaja väriä . Nämä ovatkaupungit, jotkapelaajat rakentaa . Resurssi kuponkia ovat seuraavat : 24 musta pyöreä pelimerkeillä ( öljy ) , 24 ruskea neliö pelimerkeillä ( kivihiili) , 24 keltainen ridged pelimerkeillä ( roskat) ja 12 punainen pyöreä pelimerkeillä ( uraani ) . Pelilauta jaraha ovat itsestäänselvyyksiä .

On 42 voimalaitoksen kortteja . Numerovasemmassa yläkulmassa onvoimalaitos numeron , ja se on myösLÄHTÖHINTA jossakasvi alkaa huutokauppa . Symbolitvasemmassa alakulmassa – hiili, öljy , roskat , uraania tai hybridi hiili /öljy – osoittavattyyppi ja määrä resurssejavoimalaitoksen täytyy suorittaa. Jotkut voimalaitokset -ekologinen ja fuusio kasvit – ei ole symboli , koska he tarvitsevat ole resursseja tuottaa voimaa . Numero talossa symbolioikeassa alakulmassa kertoo, kuinka monta taloa on virta , kun että kasvi käyttääresursseja .
Setup

Jokainen pelaaja aloittaapelin 50 ” Elektro ” pelin valuuttana . Soitin puolestaan ​​järjestys valitaan arpomalla alussapelin . Asetaresurssitresurssi markkinoilla alareunassaaluksella. Aseta kolme hiilen tilat 1: stä 8 ; kolme öljy tilat 3: sta 8 ; kolme roskia tilat 7 ja 8 ; ja kaksi uraanin tilat 14 ja 16 . Asetavoimalaitoksen kortit numeroitu 3 läpi 10 ja aseta ne kahteen riviin neljä, kasvien numerot 3 kautta 6 ylhäällä ja 7 kautta 10 alla , ja laita voimalaitos numero 13 – ekologinen tuulivoimalakäytössä – päällepinon .
Pelattavuus Phase 1

Ensinnäkinpelaaja puolestaan ​​määräytyi . Aivan pelin alussa ,puolestaan ​​järjestys määräytyy arpomalla . Myöhemmissä kierroksilla, se määräytyy useissa kaupungeissapelaaja on rakennettu . Sittenvoimalaitoksen huutokaupat alkavat . Ensimmäinen pelaaja alkaa tarjouksiaminimitarjous yksiylemmän neljän voimalan . Going myötäpäivään ympäri laudan ,pelaajat joko tarjous tai siirtää , jaeniten tarjoavalle voittaa. Uuden voimalaitoksen kortti vedetään pinosta ja laittaamarkkinoille tai jonon mukaanlaitoksen numero . Kun pelaaja on ostanutkasvi , hän ei voi ostaa toisen samalla kierroksella . Joshenkilö alkaahuutokauppa menettää huutokauppa, hän alkaaseuraavaan huutokauppaan , kunnes hän pystyy ostaavoimalaitoksen . Pelaaja voi halutessaan olla ostamattavoimalaitoksen ollenkaan , paitsiensimmäinen vuoro , kun hän on ostettavakasvi .
Vaihe 2 : Resurssit

jälkeen pelaajat ostaa resursseja päinvastaisessa pelaaja järjestyksessä . Toisin sanoen viimeinen pelaaja alkaa . Numerovasemmassa yläkulmassa kunkin resurssin tilaa onhinta kunkin merkin . Niinpä , kun pelaajat ostaaresursseja , he ostavatEdullisin ensin jahinnat saada enemmän . Kukin pelaaja voi ostaa resursseja valtaan hänen kasvi kahdesti , ja tallentaa senkasvin . Resursseja voidaan siirtää kasvien välillä milloin tahansa. Kun kaikkipelaajat ovat saaneet varoja paitsipelaajille, jotka opt out , resursseja täydennetään seuraavasti : seitsemän kivihiili , viisi öljy , kolme roskat ja kaksi uraania. Resurssit sijoitetaankorkeimman aukiot kullekin .
Vaihe 3 : Building

rakennus vaiheessapelaajat rakentamaan kaupunkeja kartalla päinvastaisessa pelaaja järjestyksessä . Sinun on maksettava 10 Elektro jokaisesta kaupunki rakentaa , plus kytkentämaksu -numero kunkin kaupungin yhteys – rakentaakaupunki , paitsiensimmäinen kaupunki , jolle et maksa mitään yhteyttä maksua . Pelaaja voi rakentaa niin monissa kaupungeissa kuin hän haluaa , muttakaupunki voidaan rakentaa vain kerran sisään . Voit kulkea toisen pelaajan kaupunki rakentaa toisella puolella , jos maksat kaikki liittymismaksut tarpeen .
Vaihe 4 : Byrokratia

Kun jokainen pelaaja on rakennettu kaupunkeja , pelaajat valtaan nebyrokratia vaiheessa. Jokainen voimalaitos käyttääresursseja valtaankaupunkeihin . Pelaajat saavat rahaakaupungeissa he valtaa. Jos mitään kaupungit saavat virtansa ,pelaaja ansaitsee 10 Elektro . Yksi, kaksi ja kolme kaupunkia ,pelaaja saa 22 , 33 ja 44 Elektro vastaavasti . Sen jälkeen , numerot ovat seuraavat: viisi kaupunkia = 64 , kuusi = 73, seitsemän = 82 , kahdeksan = 90 , yhdeksän = 98 , 10 = 105 , 11 = 112 , 12 = 118 , 13 = 124, 14 = 129 , 15 = 134 , ja 16 = 138 .
WinningGame

peli päättyy, kunpelaaja on rakennettu 17 kaupunkia rakennusvaiheen aikana tai kaikkirakennuksen tilat ovat käytetty. Voittaja on se, joka valtuudetuseimmissa kaupungeissa aikanaByrokratia vaiheessa hetirakennusvaiheessa . Jos äänet menevät tasan ,pelaaja jolla on eniten loput rahat voittaa . Jos on vielätasan,pelaaja jolla on eniten kaupungeissa yhteensä , motorisoidut ja tavalliset , voittaa .

Vastaa