Perussääntöjä Kiinalainen Tammi

Kiinalainen Tammi onjälkeläinensaksalais-amerikkalainen peli nimeltä Halma . Peli seuraaperussäännöt modernin kiinalaisen Checkers , mutta sen sijaankuuden tähti , käytettyneliö . Vuonna 1928peli julkaistiinlautapeli alleeksoottisempia nimi ” Kiinalainen Tammi . ” Kiinalainen Tammi onsekoitus useita muita perinteisiä lautapelejä , kuten tammi, shakki ja Othello . Peli poikkeaa muista lautapelejä , että se mahdollistaa jopa kuusi pelaajaa . Getting Ready

erillinen hallituksen muotoiltukuuden tähti käytetään Kiinalainen Tammi . Jokainen pistetähti on 10 reikää , kun taaskeskellä neliönaluksella on 41 . Kaksi, kolme , neljä tai kuusi pelaajaa voi pelata . Jokaisen pelaajan on istua vastapäätä toinen pelaaja , joka on mahdotonta viisi pelaajaa .
Asettaminen
Kiinalainen Tammi pelataan marmorit .

Jokainen pelaaja valitseenurkassa lauta suoraan vastapäätä toinen pelaaja . Kymmenen marmorit sijoitetaanpisteentähti jokaiselle pelaajalle . Nämä marmorit ovat erivärisiä kunkin henkilön erottaa omistajalle . Jälkeenhallitus on setup,aloittava pelaaja on valittu . Käännöksiä tehdäänmyötäpäivään alkaenkäynnistin .
Muutto ja Jumping

tavoitteena Kiinalainen Tammi onpelaaja saada kaikki niiden marmorit vastakkaiseen pisteentähti . Yksi marmori voidaan siirtää kunkin vuorollaan . Pelaaja voi siirtää marmori yhden ruudun mihin tahansa tyhjään reikään .

Vaihtoehtoisestipelaaja voi ” hypätä ” marmori tahansa väri . Hyppäämällä ,pelaaja siirtää niiden marmori yliviereisen marmori vastakkaiseen reikään . Tämä voidaan tehdä vain , josvastakkainen reikä on tyhjä . Pelaaja voi hypätä monta kertaa tahansa yhdellä marmoristapuolestaan ​​. Mitään ei tapahdumarmorit, joka on hypännyt .
Winning

Kiinalainen Tammi on voittanut kerranpelaaja siirtää kaikki 10 parin kuuliavastakkaiseen nurkkaan . Kunmarmori onpäinvastainen vaiheessa se ei voi siirtää pois , mutta voidaan siirrellä eri paikkoihinpisteen .

Vastaa