Säännötlautapeli Tammi

Peli nappuloita , joka tunnetaan myös Englanti luonnokset , American nappuloita tai suora nappuloita , onklassinen lautapeli, aloittelijoille ja asiantuntijoiden keskuudessa on ollut antiikin ajoista lähtien , mukaan CheckersHistory . Tammi ei ole vaikea oppia tai pelata , mutta jokainen peli sisältää kerroksia strategisen monimutkaisuuden . Komponentit

shakkilauta on 64 ruutua järjestettykahdeksan kahdeksan ruudukon vuorottelevat tummat ja vaaleat neliöt , tyypillisesti punainen ja musta . Jokaisella pelaajalla onjoukko 12 kappaletta , toinen erävalon väri kuten punainen tai valkoinen ja yksitumma, yleensä musta . Useimmat nappuloita sarjaa on kappaleina urat reunoille , jotta ne voivat pinota , ja joissakin onkruunu toisella puolella jokainen pala .
Asettaminen

istua vastapäätä vastustajan ja asetaaluksella siten, että jokainen teistä onpimeä neliö teidän vasemmassa alakulmassa . Aseta 12 kappaletta12 tumma neliötkolme riviä puoleen. Vastustaja pitäisi tehdä samoin . Jos toinen puoli jokainen pala onkruunu , aseta se puoli alaspäin . Pelaaja, jolla on tumma kappaletta liikkuu ensin .
TakingTurn

kukin vuorollaan sinun täytyy siirtää yhden kappaleen. Kappaletta aina pysyä tummalla neliöitä , joten jokainen siirto on diagonaalinen . Voit siirtääkappaletta etuviistoon yksi neliötyhjää tilaa , mutta ei enempää kuin yksi neliö ja koskaan taaksepäin, kunnes myöhemmin peli .
Jumping

Ikuista vastustajan nappulat hyppäämällä niiden päälle omia. Voit tehdä tämän , sinun pinnan on oltava vieressä vastustajan ja on oltavatyhjä ruutu vastakkaisella puolella . Joshyppy on käytettävissä , sinun täytyy ottaa se . Jos useampi kuin yksi on saatavilla , voit valita, mitä ottaa . Kun olet siirtynyt vastustajan pala , poista se pelilaudalta .
Useampi pomppu

Joskus kun hyppää vastustajan pala , pala laskeutuu neliö , josta voit tehdä toisen hypyn . Jos näin on, sinun täytyy ottaa , että hyppää niin hyvinsamalla vuorolla . Jatka hypytsamaa kappaletta , kunnes voit tehdä enää hyppyjä . Jälleen, jos useampi kuin yksi hyppy on käytettävissäpala jossain vaiheessa , voit valita, mitä ottaa .
MakingKing

Jos siirrätpala viimeiselle riville hallituksen lähin vastustaja , siitä tuleekuningas . Kukkuraksi kuinkuningas pinoamallaaiemmin lyöty nappula sen päälle . Jos pelaattejoukko, joka on kruunut toisella puolella on merkintä jokainen pala , käännä se ylösalaisin niin, ettäkruunu on ylöspäin . Ei ole mitään rajaa, kuinka monta kuninkaat voi olla.
MovingKing

liikkua ja hyppiäkuninkaan eteen-tai taaksepäin , mutta silti aina vinottain . Kuten säännöllinen hyppyjä , jostaaksepäin hyppy on saatavillakuningas, sinun kuningas on otettava se tai valitse toinen saatavilla hypätä . Ainoa poikkeus tähän onpuolestaan ​​, ettäpala on kruunattu kuningas , koska sinun vuorosi päättyy, kun asiakkaan kuningas kruunattiin .
WinningGame

voittaa peli , joko kaapata jokainen vastustajan nappulat tai liikkumaan nappulat estämään liikkuu vastustaja voi tehdä hänen jäljellä kappaletta . Peli päättyy tasan , jos et sinä eikä vastustaja voi voittaa joko vaihtoehto .

Vastaa