Opetusohjelma Platforming AS3

Platform -pelit ovat olleet jo vuosia . Kuten tyypillistä yksialkuperäisistä , ” Donkey Kong ” luonut Nintendon vuonna 1981 , Tasohyppelyt läsnä pelaajilleperushaasteeksi hyppää yhdestä alustanseuraavaksi sortumatta tai törmäämättä esteisiin pyritään poistamaan hahmosi pelistä . ActionScript 3.0 ( AS3 ) onuusin versio ActionScript ja onohjelmointikieliAdobe Flash Platform , joka auttaa ohjelmoijia luomaan vuorovaikutusta pelinsä ja tarkemmin , alustan pelejä . Ohjeet

1

Luo hahmosi , joka on ensimmäinen askel luotaessaopetusohjelma oman tasohyppelypeli AS3 kokemus . Oma tavoite tässä vaiheessa on mahdollistaa hahmosi liikkua vasemmalle ja oikealle sekä mahdollistaa se hypätä .
2

Rakenna ensimmäinen taso hahmosi kilpailla oman tasohyppelypeli . Luot korttelin hahmosi seisomaan tässä vaiheessa pelin kehityksen .
3

Program eri kohteita peliisi nyt , että olet kehittänyt hahmosi jatasolla. Lisäksilohkojen , ohjelma pelin niin hahmosi laskee, kun se ei seiso yhdellälohkoja. Voit myös kehittää lisää kohteita hahmosi seisomaan ohjelmoinnin aikana . Kenny Sun herra Sun Studios suosittelee myös ohjelmoida pelin tässä vaiheessa siirtyä vasemmalle ja oikealle hahmosi liikkuu näytön ulkopuolella molemmin puolin .
4

lisätä erilaisia ​​elementtejä tasosi . Luo tikkaat , jolloin hahmosi kiivetä , kun se on pudonnut pois yksialustoille . Mr Sun Studios neuvoo luot puskurit täällä. Nämä ovat kiintokalusteet pelin että hahmosi voi törmätä ja toipua , mutta ei voi juosta läpi . Hahmosi täytyy ollatapa saada ylipuskurin , kuten tikkaita tai hyppää yhden alustanseuraavaksi .
5

Rakennavihollinen hahmosi . JottaPelin monimutkaisempi kuin yksinkertaisesti saada pisteestä A pisteeseen B kiipeämällä ja hyppy , lisäävihollinen merkin luodamuuttuja, joka kärjistäävaikeus pelin .
6

Complete tasolle lisäämällä kannustimia japäätepiste . Kuten ” Donkey Kong” Tavoitteena on saada pohjastaylämäkeen kiivetä huipulle . Tee sama täällä luomallamaaliin . Mr Sun Studios suosittelee tarjoamalla kannustimia matkan varrella , kuten kultakolikoita .
7

Rakennatulostaulun seurata, kuinka osallistujat pärjäävätpeli . Varmista myös, että annatreset nappia , joka nollaapisteet , kun uusi peli alkaa .

Vastaa