Shakki aloittelijoille

Ihmiset ovat pelanneet shakkia vuosisatojen ajan ympäri maailmaa , ja se on edelleen yksi suosituimmista pelejä kaiken aikaa . Shakkilauta saattaa tuntua hieman pelottavaaloittelija silmässä, mutta tämä kahden hengen peli ei ole vaikea oppia yksinkertaisia ​​askel- askeleelta ohjeet . Kohde Shakki

shakkilauta , jossa on 64 ruutua vuorotellen värejä , on lähinnätaistelukentällä kahdet armeijat . Armeijat jaetaan perinteisesti valkoinen ja musta , kussakin 16 pelinappuloita . Pelaajat liikkuvat yksi pelinappula vuorollaan . Jospala on siirtynytvastustajan neliö ,vastustajan nappula vangitaan ja poistetaan laudalta . Hyökkää pala sitten miehittääneliö .

Tarkoituksena shakki on vangita vastustajan kuningas .
Pelinappulat

Jokaisella pelaajalla on kahdeksan pelinappuloita , kaksi ritaria , kaksi piispaa , kaksi tornia , yksi kuningatar ja yksi kuningas . Jokainen pala oneri joukko liikkuvia sääntöjä . Ei pala , paitsiritari , voi hypätä muiden nappuloiden tieltään .

Suurimmaksi osaksi ,sotilas on sallittu vain eteenpäin pystysuunnassa , yhden ruudun kerrallaan . On olemassa kaksi poikkeusta tähän sääntöön. Ensinnäkinsotilas voi liikkua joko yksi tai kaksi ruutua pystysuunnassa sen ensimmäinen vuoro , riippuenpelaajan toiveet . Toiseksisotilas voi kaapatavastustajan nappulan ainoastaan ​​siirtymällä yhden ruudun viistoon . Se voi kaapatapala suoraan sen edessä . Huolimattaheikoin pala pöydällä ,sotilas ei ole vailla ansioita . Sitä voidaan käyttää suojaamaan korkeamman tason kappaletta, ja se voidaan ylentääkuningatar ( tai missä tahansa muussa pelissä pala paitsikuningas) , jos se saavuttaaviimeisen rivin vastakkaiselle puolelle pöytää .

Knight onhieman epätavallinen liikkuva kuvio. Se luoL – muotoinen , liikkuvat kaksi ruutua pystysuunnassa sitten yhden ruudun vaaka-tai päinvastoin . Knight onvain pelinappula , joka voi hypätä muiden nappuloiden sen tielle , vaikka se ei voi syödä mitään kappaletta matkan varrella . Vastustajan nappulan tulee miehittäälopullinen neliön” L ” , jottaritari kaapata sen .

Piispa voi liikkua vinottain , sekä taakse-ja eteenpäin , eri kuin monta ruutua kuinpelaaja valitsee .

Torni voi siirtyä pysty-tai vaakasuunnassa , sekä taakse-ja eteenpäin , eri kuin monta ruutua kuinpelaaja valitsee .

kuningatar ontehokkain pala pöydällä . Se voi liikkua vaakasuoraan, pystysuoraan tai vinottain , sekä taakse-ja eteenpäin , eri kuin monta ruutua kuinpelaaja valitsee .

Kuningas on , ironista kyllä, yksi heikoimmista nappuloita , toinen vainpelinappula . Kuningas voi liikkua mihin suuntaan tahansa , mutta vain yhden ruudun kerrallaan .
Linnoitus

On vain yksi liikkumatilaashakkipeli , johon kaksi pelinappulat liikkuvatyhden kierroksen . Sitä kutsutaan linnoitus , ja sen tarkoituksena on suojellakuningas. Se onhyvä idea tehdä tämän jo varhainpeliin , koska se edellyttääkuningas , kolme sotilasta ja yksi torni on niiden alkuperäisille paikoilleen . Tätä liikkumavaraa ,kuningas sallitaan liikkua kaksi ruutua vaakasuoraan kohti sen lähin torni , jos ei ole muuta kappalettatavalla . Tämä asettaakuningasneliön vieressätorni . Torni annetaan sitten hyppiäkuninkaanvieressä neliö. Kuningas on nyt hyvin suojattu muurin taakse kolme sotilasta sivussaaluksella. Voit vain linnan kerranshakkia , ja et voi tehdä sitä, kunkuningas on shakissa .
Tarkista ja Checkmate

Kun kuningas on vaarassa joutuvansa vangiksivastustajan nappula , se on kurissa . Tämä ei välttämättä tarkoita,peli on ohi . On kolme tapaa estääkuningas jäisi kiinni . Yksi , siirräkuningasaukiolla, jossa se ​​ei enää uhattuna . Kaksi , estää polku hyökkäys toisen pelinappula . Kolme , kaapatahyökkää pala .

Jos ei näistä liikkeitä on mahdollista , sinun kuningas on nyt matti ja olet menettänyt .
Outthinking vastustajasi

suurin strategia shakissa on pois – ajattelu vastustaja. Älä vain keskittyä pelin kappaletta . Katsella jokaista liikettä vastustaja tekee ja yrittää päätellä miksi hän on tehnyt , että tiettyä liikettä . Selvittämiseen vastustajan suunnitelma hyökätä antaa sinullepäätti etu . Älä kuitenkaan unohtaa, että vastustaja myös yrittää päätellä kaikki strategiat samoin . Häiriötekijä on useinvoiton avainshakkia . Esimerkiksi , jos voit huijata vastustaja uskomaan, että kuningatar on jopa jotain , sinulla onparemmat mahdollisuudet pisti kuninkaan tarkistaa piispan kanssa hän ei koskaan katsomassa .
< Br >

Vastaa