Kuinka tehdä Kartta pelit

Kortti pelit ovat useimmiten käytetään opettaa ja testata pelaajien tietosi maantieteestä . Voit keskittyä riippumatta koosta tai tyypistä riippumatta kartan haluat, jos luot oman kartan peli. Jos haluat luoda suuri animoitu video kartta peli ( kaltaisia​​Resurssit alla) , sinun pitäisi luultavasti aloittaalautapeli . Prosessi alkaasuhteellisen yksinkertainen luettelo materiaalien gather.Things tarvitset
Atlas tai mapTracing paperPencil tai penIndex kortteja

Näytä MoreInstructions
1

Pickkartta, joka haluat käyttää . Useimmat kartta pelit keskittyä vain osavaltiot, maakunnat tai maissa . Voit valita minkä tahansa yksityiskohtaisuus , kuten aurinkokunta , maanosat , maat, osavaltiot , maakunnat , kaupungit, lähiöissä tai jopa kaduilla . Tässä esimerkissä käytämmekarttaaurinkokunnan . Peliisi , voit ottaakartasto ja jäljittääääriviivatmaantieteellisiin yksiköihin olet valinnut . Jos kopioit kartta sivuja eri mittakaavoissa , voit kopioida heidän eri kokoja ja käyttää kopiokoneita tai kuvankäsittelyohjelmaa saada heidätsamassa mittakaavassa .
2

päättää, minkälaista tietoa pelaajien täytyy pelata . Useimmat kartta pelit antavat sinullepaikan nimen ja pyytää sitten löytää sen kartan ääriviivat vain . Tässä esimerkissä pyydämme substanssiosaamista lisäksi suhteellinen asema , joten lisäksi tietäänimet ja sijainnit kaikki planeetat , pelaajien täytyy tietää, mitkä kuut mennä joka planeetan , jasijainnit planetoidille ja asteroidi vyöt . Pelisi , voit testata pelaajien tietämystä valtion ja kansallisten pääkaupungeissa , joet , järvet , vuoristot tai muu maantieteellinen ominaisuus .
3

Valitsemekaanikko satunnaisesti tuottaa haasteita . Helpoin on tuottaa kortit, joita voidaan sekoitetaan , jossakysymyksiä toisella puolella jaratkaisuja toisaalta kuten näette meidän esimerkki . Et voi päättää laittaa kaikki haasteetkirjan sivuille , joka voidaan kääntää auki satunnaisesti . Et voi päättää ketjun vastauksia ; Esimerkiksi jos joku oikein toteaa Texas , hän olisi voinut heittääkuolla , ja jos se keksiiE itään ,pelaajan täytyy nimetä Louisiana , Arkansas ja Oklahoma (kaikkivaltiot itään Texas ) .

4

Suunnittele prototyyppi . Voit aloittaa kanssapaperiversiona ja siirtyä jopa kestävämpiä tai intensiivisempää formaatteja myöhemmin tarpeen mukaan. Varmista, että kartta on tarpeeksi suuri niin, ettäpienin ääriviivat on tunnistettavissa . Meidän kartalla , Ceres (planetoidiksi Marsin ja Jupiterin välissä ) on pienin yksikkö , joten kaikki muut ääriviivat tarvitse olla isompi kun päätämmekoko Ceres . Pelisi , Rhode Island voi ollapienin valtio , Prinssi Edwardin saari voi ollapienin provinssi tai Gambia voi ollapienin maa . Varmista, että kortit ovat suuria mahtuakseensuurin ääriviivat kartalla. Meidän näyte peli , jos olisimme sisällyttääääriviivoja tai kuviaselän sijasta lisätietoja , haluaisimme varmistaa kokoon niin, että Jupiter (suurin planeetta ) sopiileveys meidän kortti .

5

Testaa pelin . Jos käytätpelin opetusvälineenä , kokeile ystäviesi kanssa ennen kuin annat sen opiskelijoille. Jos käytät sitä vain viihdettä , opettaajoukko ystäviä pelata sitä ensin . Sitten kokeilemaan sitäeri joukko ystäviä tai tuttavia , mutta anna heidän oppia pelaamaan sitä pelkästään kirjallisia ohjeita . Sitten tarkkailla . Saatat huomata, ettäpituuspeli ,määrä kortteja ,sääntöjä tai jokin muu osa peliä on säädetty väärin . Usein ongelma opettavaisia ​​pelejä on ikävystyminen , niin yritä pitää muiden pelaajien käytössä , kun se ei ole heidän vuoronsa – mahdollisesti sallimalla muut vastaisivat , jos alkuperäinen pelaaja saakysymyksen väärin .

Vastaa