Super Nintendo tiedot

avattiin elokuussa 1991 kilpailevat suoraan Segan Genesis konsoli ,ensimmäinen 16- bittinen pelikonsoli markkinoilla ,Super Nintendo Entertainment System eli SNES , lähti tulemaanmyydyin 16 – bittinen järjestelmä Yhdistyneessä valtioissa . Peittäneet nykyiset konsolit ja tietokoneet, tämä kuvake varhaisen pelaamista hyödyntää uusia keinoja vääntämistä joka tippaakaan tehot irti sen osia . CPU

custom keskusyksikkö tunnetaan5A22 tuottama Ricoh Nintendo , kahvattärkein computingSuper Nintendo . Perustuu65C816 16 – bittinen ydin valmistanut Western Design Center , tämä siru käyttää muuttujan linja hinnat 3,58 MHz , 2,68 MHz ja 1,79 MHz riippuenmuistin tarpeisiin kunkin käskyjakson ettäsiru vastaanottaa . 5A22 tarjolla suoraa muistia kahdeksan itsenäistä kanavaa , jotka voidaan siirtää dataa jopa 2,68 megatavua sekunnissa . I /O- piiri on myös mukanasiru sekä16 – bittinen ja jakolaskun yksikkö .
Memory

Kuten monet nykyaikaisempi tietokoneen osia ,audio ja videon käsittely yksiköidenSuper Nintendo on omat omistettu RAM . Mutta järjestelmä myös työllistää 128 kilotavua dynamic random access memory ( DRAM ) .
Graphics

With 64 KB omistettu video työmuisti,Super Nintendon kuva -yksikkö toimii samalla kellotaajuudella kuinprosessorin , tuottamaan jopa 32768 väriä – 256 joista voi olla ruudulla kerrallaan . Video on lähtö joko vähitellen tai lomitettu , perustuu vaadittaviin resoluutio , jopa 512 478 pikseliä . Sprites , irtainta pikseleillä , kirjoittajaPPU tulee olla 8 8 ja 64 64 pikseliä kooltaan , enintään 128 sprite per näyttö ja 32 sprite riville. Video on ääntäSuper Nintendon ” Multi – out” -portti ja erotettiin vihreä, sininen , punainen ja komposiitti analogialähtöjä .
Audio

Keskiössä Super Nintendon audion käsittely- yksikkö on8 -bittinen Sony SPC700 prosessori toimii 1,024 MHz: n ja 64 kilotavua static Random Access Memory . Tämä laite kommunikoiCPU läpi neljä porttia ja tuottaa kahdeksan -kanavaista ääntä . Kaikki äänet reititetäänsaman ” Multi – out ”-porttiin , jaettu vasempaan ja oikeaan ”Audio out” nastat .
Input

lisäksi mukana ohjaimet monet syöttölaitteet toimiSuper Nintendo , mukaan lukien joypads , hiiret ja gunlike ohjaimet, ja käyttää samaa seitsemän portin kytkentä.
pelikasetteja

käyttäminen monimutkaiset alueelliset lukitusjärjestelmä , Nintendo varmisti, että peli patruunat julkaistiinYhdysvalloissa asunutYhdysvalloissa ja päinvastoin . Lisäksi niiden eri muotoja, peli julkaistiin Yhdysvalloissa ja ulkomailla tarkastetaan sisäinen alueellisten työsulku siru, joka estää muokattu patruunoita työskentely ulkomailla .
Versions

Pohjimmiltaan sama sisäisesti kuinSuper Nintendo , japanilainen pelaajat saivat Nintendon ensimmäinen 16 – bittinen järjestelmä ennen Yhdysvaltain pelaajillemarraskuu 1990 vapauttamaanSuper Famicon . Eurooppa ei saanutmaistaa 16 – bittinen pelaamista , kunnes se saiuusittua Super Nintendo kesäkuussa 1992 .Toinen versioSNES ,SNS – 101 tai SNES 2 , joka olipienempi versio järjestelmä , julkaistiin Yhdysvaltojen ja Japanin pelaajat vuonna 1997 .
Fyysiset ominaisuudet

kooltaan noin 9,5 tuumaa 8 tuumaa on 3 tuumaa pitkä ,boxy violetti ja harmaa Super Nintendo istuu neljä kumilla jalkaa . Kaksi Liukukytkinten merkitty ” Power” ja ” Reset” asennetaan huipullayksikkö , eteenpäinpelikasetin satamaan . Takanayksikön”Power ”, ” RF-liitin ” ja ” Multi – out” -porttia .

Vastaa