Miten HostLive- Clue pelissä

Keksi Anthony Ernest Pratt vuonna 1944 ,” vihje ” lautapeli voi pelata niin aikuisille kuin lapsille . Live -action ” vihje ” on toinen käänne peli . Kuitenkin hostinglive ” Clue ” peli on enemmän kuin vain avaamallaaluksella ja esitetään kappaletta . Isäntälive ” Clue ” peli tulee keskustassapeli , vastuussa suunnittelusta ja ohjauksesta peli ja sen pelaajat läpi kaikkipelin stages.Things tarvitset
Kutsut
Prop aseita
prop puku tarvikkeet
Illallismenu
Clue kortteja
pelaajakortit
Sijainti kortteja
Innocent ja syyllisyyttä kortteja
Guilty kirjekuori
Sijainti rekvisiittaa
kynillä

Näytä enemmän Ohjeet
ValmistautuminenGame
1

Lähetä kutsuja vähintäänviikkoa ennenlive ” vihje ” puolue . Voit käyttää kaupasta ostettu kutsut , tulostaa kutsut tietokoneen tai jopa käsin piirtää niitä . Kutsu olisi teemalla sopivaksiosapuolelle . Myös, onko ovat pakollisia . Jos puvut ovat pakollisia , antaa merkkiäkutsun niin, että juhlaseurueet tietää, millaiseen puku niiden on luotava .
2

kerätä joitakin rekvisiittaa . Onehdotus edustaa kunkinaseet :kynttilänjalka , lyijyputkella , köysi , jakoavain , revolveri javeitsi . Voit yleensä löytää vaarattomia , muovi versiot näistä aseitalelukauppa tai jopa alennuksella dollaria tallentaa . Jos puvut eivät ole pakollisia , harkitse rekvisiittamerkkiä pukeutua . Esimerkiksi onsulka boa rouva Peacock jasilmälasit professori Plum . Puku rekvisiitta on oltava yksinkertainen , mutta olisi yksilöitävätarpeita (ks. Vinkkejä ) .
3

Koristele . Perinteisestipeli ” Clue ” tapahtuu yhdeksän huonetta kartano :keittiö, tutkimus , viherhuone , eteinen , ruokailuhuone , biljardisali , lounge , kirjasto ja juhlasali. Jos sinulla ei ole yhdeksän huonetta , jakaa huonetta vastaavasti , ja lisätään muutama rekvisiitta antaa heille joitakin tunnelmaa . Esimerkiksi kasa kirjoja kirjastossa , peitäikkunattumma huopalounge, tai perustaakortti pöytäänmuutamia palloja istuu se edustaabiljardisali . Etikettihuoneet sekaannusten välttämiseksi.
4

Suunnittele menu etukäteen . Hyvää peliä ” Clue ” alkaaaterian . Illallinen antaa myöshovimestari , tai isäntä,tilaisuus valmistautuamuutamia asioita ( ks. kohta 2 ) . Ateria ei tarvitse olla monimutkaista , muttavieraat olisi tarvitse istuanimitti ruokasalissa syödä . Se voi olla yksinkertainen välipaloja ,tukevan päivällisen taiusean ruokalajin aterian . Jos suunnitteletmonimutkaisempi aterian , on se valmis etukäteen , ja on joku pelatajäsenhenkilökunta auttaa sinua palvella sitä .
5

Luo hajuakaan kortteja etukäteen . Voit piirtää oman hajuakaan kortit, käytävihje kortteja , jotka tulevatpöytään tuli , tai tulostaa uusi johtolanka kortit tietokoneellesi . Jokainen vihje kortti pitäisi luetella kaikkia paikkoja , hahmoja ja aseita joten pelaajat voivat tarkistaa ne pois, koska ne löytääpiilotettuja johtolankoja .
6

Luo sijainti ja pelaajakortit . Standardi-indeksi korttejasijainnin nimi tai soittimen toimivat hyvin tähän . Voit myös käyttääkortteja , jotka tulevatlautapeli .
7

Luo viaton ja syyllinen kortteja . Tarvitset yksi syyllinen kortti , jaloput pitäisi olla viattomia kortteja . Viattomia kortteja tarvitset riippuumäärä vieraita läsnä . Olisikortin jokaiselle asiakkaalle , ja vain yksi korteista olisisyyllistynyt kortti .
HostingGame
8

tervehtimään jokaista vieras ovella . Sinä, kutenisäntä, ovathovimestari . Johtaa jokainen asiakaseri huone tai tila , joka edustaahuone . Jos et antanut merkkejäkutsuprosessista , tämä onhyvä aika ojentaa merkin kortteja , sekä puku rekvisiitta . Keräämerkki kortteja jälkeen valittu merkkiävieraille . Se on myöshyvä aika luovuttaa pelaajiasyytön tai syyllinen kortti . Shufflekortit etukäteen, jottahenkilö, joka päätyysyyllinen kortti , joka tunnetaan myösmurhaaja , on satunnaisesti valittu .
9

Asetasyyllistynyt kirjekuorikeskeisellä paikalla , vieressä aseen ja sijainti kortteja . Kun olet tervehdysvieraille ,murhaaja olisi lisätä hänen pelaaja korttikirjekuori , sekämurha-ase kortin jasijainti kortti . Murha-ase ja sijainti kortteja valittu jopamurhaaja . Murhaaja pitäisi sitten palata alkuperäiseen huoneeseen . Tämä prosessi on tehokkainta, kun huoneet on jaettu siten , että mikään muu vieras voi nähdä, kun yksi vieras lähtee jolla hänet korttejasyyllinen kirjekuoressa .
10

Kerääsyyllinen kirjekuoren ja säilytä sitä turvalliseen paikkaan , kuten kello taskussa . Sekoitamerkki kortit jaloput sijainti kortteja . Jakaa kortit useisiin pinot , joka vastaamäärä vieraita .
11

Palaavieraita ja jättää ne jokaisen pinon kortteja sekähajuakaan arkki . Anna niiden täyttäävihje arkki kortti , kerääkortteja niistä . Tämä toistetaan jokaiselle vieraalle . Vieraat pitäähajuakaan kortti arkkia .
12

Kutsuvieraat illalliselle . Seat ne ruokasalissa , palvellaillallinen ja sitten puolustella itseäsi hetkeksi . Tämä on, jos ottaatoinen henkilö tulee kädessä , koska hän voi hoitaa vieraiden illallinen tarpeisiin , kun olet läsnä seuraavaan vaiheeseen .
13

Piilotamerkki kortit,sijainti kortit japotkuri aseita kokoyhdeksän huonetta . Älä piilotaase merkittyaseen kortinsyyllinen kirjekuoressa . Että ase olisi sijoitettavaei- pelialueella jäljelläpeli . Kortit ja aseet olisi piilotettu hyvin , ettei niitä helposti löydettävissä , mutta ei niin kovaa, että niitä ei löydy .
14

Palaaruokasali ja lopettaaillallinen . Illallisen jälkeen on valmis , siirrykeskeinen sijainti ” löytää ”ruumiin . Elin voi olla roolileikki ja mielikuvitusta , tai voit muodinruumiin pois vaatteista edustamaanuhri . Jos päätät muotielin , muista laittaa se , kun olet piilossaase , sijainti ja luonne kortteja .
15

Pyydä, että vieraat hajosi paikantaa vihjeitä . Vihjeitä kuuluvat pelaajakortit , sijainti kortteja ja potkurin aseita . Jokainen vihje siitä, ettäasiakas löytöjä tulee merkitä hänen vihje arkki ja vaihdettiin sittentarkka paikka, jossa todettiin . Pelaajat voivat myös puhua keskenään yrittää löytää johtolankoja , mutta muistuttaa asiakkaiden jokaisella hahmolla on salaisuuksia ja saisi ilmaista tietoja muille vieraille . Jokainen vieras on pysyttävä luonteeltaan . Asettaa määräajan , kutentunti , etsitään johtolankoja .
Grand Finale
16

Kokoa vieraitakeskeisellä paikalla , kunmääräaika on kulunut umpeen .
17

Anna jokaisen asiakkaan tehdäsyytös , joka perustuu hänen hajuakaan arkki . Esimerkiksiasiakas , joka ei ole sijoitettukynttilänjalka potkuri ,rouva Peacock -kortti taibiljardisali kortti , voisi sanoa , ”Mielestäni rouva Peacock teki senbiljardisalikynttilänjalka . ” Jos toinen vieras on löytänytkynttilänjalka ,rouva Peacock -kortti taibiljardisali kortin , hän voi haastaasyyttäen pelaaja yhdellätodisteiden hän löysi . Esimerkiksipelaaja joka on löytänytrouva Peacock -kortti voi sanoa , ”Se ei ollut rouva Peacock . Näin hänetruokasalissa aikanamurha . ” Jotta jokainen vieras onpuolestaan ​​tekeesyytös . Vieraat tulee täyttää niiden aavistustakaan kortti levyt , kun uutta tietoa paljastuu . Murhaaja pitäisi tehdä syytöksiä , samoin, pitää luonteeltaan .
18

Toista vaihetta 2 , kunnesvieras syyttäämurhaajarikoksen oikeassa huoneessa , jaoikea ase . Tämä voi kestää useita kierroksia . Jokainen vieras olisipuolestaan ​​kullakin kierroksella.
19

palkinnonhenkilölle, joka ratkaiseerikoksen pienellä token . Ratkaista rikos tarkoittaavieras arvatamurhaaja ,ase jasijainti tarkasti . Palkkio voi ollalahjakortti taileivotaan hyvä , esimerkiksi. Saatat myös myöntäämurhaajapalkkio , että hän onhyvä urheilulaji , ja koska hän ei voinut tehdätarkkoja syytös , koska hän olimurhaaja .

Vastaa