Miten Piirrä y-akselin kuinmurto

lineaariyhtälöitä graafisestisuora viiva käyttäenkulmakerroin siepata muodossa y = mx + b , jossa ” m ” onrinne ja ” b ” ony-akselin , tai kohta, jossa linja kulkee y-akselin . Y -akselin leikkauspiste voidaan löytää lisäpisteitälinja . Kulmakerroin , joka edustaa liikettä y-akselilla , jota seuraa liikettäx – akselia , voidaan lisätäy-akselin löytää toisen pisteen . Esimerkiksikaltevuus 5 jay-leikkaus 3 , tai kohta ( 0,3 ) , lisäisi pisteen ( 0 + 1 , 3 + 5 ) = ( 1,8 ) . Ohjeet

1

Graphlineaarinen yhtälö muuntamalla se rinne siepata muodossa , määritetäänkulmakerroin ja y -akselin ja sitten graphing pistettä, alkaasiepata . Käytälineaarinen yhtälö 6v = 6x + 5 esimerkkinä . Jakaa molemmin puolin 6 : y = x + ( 5/6 ) , jossarinne on 1 jay-akselin leikkauspiste on ( 5/6 ) tai piste ( 0,5 /6 ) .
2

Convertmurto y-leikkaus desimaalimuotoon jotta se helpompi piirtää . Jaaosoittaja jonkanimittäjä : 5/6 = 0,833 … tai 0,83 ( pyöristetty ) . Piirräy -akselin piste kuvaajassa visuaalisesti arvioimallapisteeny – akseli, joka on hieman alle1 .
3

Etsi lisäpisteitä linjastakulmakerroin ja y -akselin desimaalilukuna lisäämällärinne kaksi kertaa ja vähentämällärinne kaksi kertaa , jotta saataisiin parempi kuva siitä, mitälinjaa näyttää . Huomaa, että kulmakerroin on 1 tai 1/1 : ( 0 + 1 , 0,83 + 1) = (1,1.83) ja ( 1 + 1 , 1,83 + 1) = (2,2.83) ; ( 0-1 , 0,83-1 ) = ( -1 , -0,17 ) ja ( -1 – 1 , -0,17-1 ) = ( -2 , -1,17 ) .
4

Graph pistettä ja piirtää suoran viivan , saattaa nuolet molemmissa päissä edustaa jatkoa .

Vastaa